Hej, har en Lynx Boondocker 3900 600 e-tec från 2015. Har gått bra förutom lite igentäppta avgasportar vilket snabbt rengjordes. Men nu har den dött helt:/ Det började med att den inte gav nån effekt med mycket gas från tomgång, bara lite konstigt mullrande och upp på max ca 4500 var. Men gick bra om man pumpade upp den i varv lite mer. När den låg lite tippad kom samma mullrande ljud vilket försvann när jag tippade upp den igen.
Sedan ströp den när man gav mer gas, men gick bra om det var korta intervaller. Sen dog den helt och fick motorstopp, vilade lite och startade igen. Gick bra på tomgång men dog när jag gav gas sedan tändes motorlampa. Efter det går den endast om jag pumpar gasen intensivt och då går den dåligt och dör ibland (när jag försökte ta mig hem).
Nån som har någon ide på vad felet kan vara, allting uppskattas!
Sedan ströp den när man gav mer gas, men gick bra om det var korta intervaller. Sen dog den helt och fick motorstopp, vilade lite och startade igen. Gick bra på tomgång men dog när jag gav gas sedan tändes motorlampa. Efter det går den endast om jag pumpar gasen intensivt och då går den dåligt och dör ibland (när jag försökte ta mig hem).
Nån som har någon ide på vad felet kan vara, allting uppskattas!