Tjena har en Dragon 700 cfi 2007 som gnistan är helt borta på. Bytt stator mätt upp allt man kan mäta enligt polaris repbok så känns som de måste vara ecu:n som dött. Någon som har en ecu till cfi4 ligger?
Mvh
Mvh
Det var mätarhuset som var trasigt och blockerade på något sätt gnistanEdit. Problemet löst
De ska inte va möjigt att en mätare tar ut gnistan så problemet kommer nog tillbaka är jag rädd för. Ha motorn igång så den blir full motortemp flera ggr på raken så kan felet börja om igen. Jag tänker att de är bättre framkalla felet nu på sommaren.Det var mätarhuset som var trasigt och blockerade på något sätt gnistan
Nej ja håller helt med dig. Men så fort ja pluggar in mätarhuset så startar den inte. Så fort ja drar ur kabeln startar den på första rycket . Testat säkert 20 ggr. Helt obegripligt faktisktDe ska inte va möjigt att en mätare tar ut gnistan så problemet kommer nog tillbaka är jag rädd för. Ha motorn igång så den blir full motortemp flera ggr på raken så kan felet börja om igen. Jag tänker att de är bättre framkalla felet nu på sommaren.
ja de känns som de. Får hem ett nytt mötarhus nästa vecka. Ska bli intressant och se om den startar med de.Då är de nog jordfel utan mätaren.
De låter helt klart som jorfel men de kan va svårt att hitta. Prova sätta en extra kabel från motor till chassi , en startkabel duger som test.Tills ja testa idag xd sitter 2 kontakter in till mätarhuset. Drar jag ut den lilla så startar skotern
Japp får testa och se om de kan hjälpaDe låter helt klart som jorfel men de kan va svårt att hitta. Prova sätta en extra kabel från motor till chassi , en startkabel duger som test.
. Nu har jag inte ställt in tps på just cfi 700 motorn men på alla andra maskiner oavsett märke och modell så gäller det att inte glömma häkta av gaswiren från spjällhuset samt skruva ut tomgångsskruven så spjällen stänger helt i spjällhusen. I de läget stäler man tps.Slutade med att jag slängde dit en ”ny” kabel härva som ja hade låg från en 2008 så nu funkar allt som de ska. Dock var tomgång amningen hög 2400 och då är nyss tps:en helt korrekt justerad.
Motorn ska ha en egt sensor, men inte säkert att du har någon monterad. Lär väll synas på pipan och du har något utttag för en sådan. Men som sagt så kan du ersätta den med ett motstånd, boost har nog koll vilket ohm som är lämpligt.Fixk lite nya ”små bekymmer” nu när skotern har fått gått ett tag. Den går som den ska med nya kabel härvan . Men dock får ja 5 blink på check engine. Ska tydligen vara egt sensorn. Men just på den här skotern så sitter de inte ens nån egt sensor. Har för mig boost du snackat förut att man kan sätta ett motstånd mellan kablarna som ska gå till egt sensorn? Tack på förhand