2,5hk på topp . Ja.. men vid 8400 rpm ger det 5hk.Fanns ingen Apex där, bara Nytro. Och 2.5hk på topp kan lika gärna vara inom felmarginalen för bromsbänken.
Jag skall visst få +2hk på min för att jag kör med CK10 stift istället för CK9 (om jag skall lita på en bänk). Ger lika mycket som nytt system och kostar 400:-
Nu följde dessa med mitt filterkit, men ändå...
Jag kan tänka mig att man vill ha lite andra system om man har en fläkt som matar motorn, men på en original så är det ganska bortkastat.2,5hk på topp . Ja.. men vid 8400 rpm ger det 5hk.
Vi körde flertalet bromsningar gentemot original. Så det ligger inte inom felmarginalen för bromsbänken.
Avgasy systemet är egentligen konstruerat för att ge ännu mer effekt än original vid högre trimningsgrad av motorn.
Det är tillsammans med sådana modifikationer som vårat avgassystem kommer leverera betydligt mer effekt än vad kammarna exempelvis gör med original avgas. Är det någon som vill qoute:a eller svara så gör det på våran mail så får ni svar där.Bättre att isf kasta ut pengarna på andra kammar, eller om du har en äldre RX (gasare) så är ECP-kit att föredra.