EL ves iq 440 -05

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tjenare.har lagt upp flera trådar om hjälp men ingen tycks veta.

det sitter två små svarta ''boxxar'' på en slang som kommer från vesventilerna.
på dom boxxarn kommer det ut kablar.en kontakt från varje box.

är det någon som vet var dessa ska kopplas?

hittat kontakter som dom passar i men vågar man klicka ihop dom.vill ju inte att cdi ska brinna upp..

ena kontakten som passar kommer från cdi och den andra kontakten sitter på själva kabelhärvan.

någon som vet var dessa ska kopplas?

dom här det handlar om


och här är kontakterna som passar


1 och 4 är det som passar

2 och 3 vet jag inte heller var dom ska gå
 
R

Robin

Varför gör du inte som jag tidigare skrev, ta kontakt med närmaste polaris ÅF så fixar han fram ett elschema?

mvh/Robin
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jo jag har gjort det.

ringde ochsa att jag vill beställa en tändspole till en iq 440.

då säger han att det inte sitter nån tändspole på dom utan det är inbyggt i cdi.

jajja så jag ledsnade och gav han artikkelnumret så då kunde han fixxa det.
förövrigt kostade en original tändspole 1030+moms sa han.men jag bad han beställa från duells;)


å senså sa jag att jag ville ha en variator buld också jajja sa han och skrev dit det.

sen så bad jag han ta hem ett elschema till iq 440 -05.
men det stod ju bara i någon racemanual eller va han yrade om och nån sån hadde inte han för han har bara sålt en iq...

så du kanske förstår att han är inte så mycket att prata med.

dock så tycker jag att dom borde ha en verkstadshandbok att kopiera ur...


men jag tycker att NÅGON på det här forumet borde veta vad det är för kablar.
 
R

Robin

Har ELschema på andra datorn, kan fixa fram det till imorgon.

Mvh/Robin
 

Supersport

Välkänd medlem
12 mar 2005
180
0
6
på min 440-06 så är jag ganska säker på att dom är till dragon ignition system. sitter en knapp på styret som man trycker på för att få bättre start när man ska i väg tex om man tävlar. det knappen gör är att öppna avgasportarna på något special sätt om det är till max eller stänger dom vet jag ej vad jag har hört..
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Finns 440 scheman om du letar lite på nätet, kan dock inte direktpeka då det var en poalre som sökte när vi behövde. Men det finns så kika på typ Hardcoresledder eller Snowwest... Kablarna ska vara färgkodade men dubbelkolla mot ett schema först.
 

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
Jag kan garantera att du ska koppla in de två anslutningarna från VES till de tvp anslutningarna från "kabelhärvan". Det finns inga andra.

Frågan återstår ännu vilken kabel som ska in i rätt anslutning ifrån kabel härvan. Ring Motorhuset i Östersund och fråga dem, dom brukar ge kompetenta svar och går att prata med ! www.motorhuset.se

Tveka inte :)