Eld genom avgasröret Cougar ( Spirit 500 )

E

eMe181

Förrgår boggien, idag motorn -.-

Som sagt, gick uber bra när den va kall imorse. Men när den vart varm så började den går sämre när man skulle iväg från tomgång, den står bara och böar så här (http://www.youtube.com/watch?v=M-vDUcDqtzQ) och slår ibland eld genom avgasröret. Då måste man som knuffa den lite mot styret och hålla fullgas så kommer den igång och går perfekt. Blir tokig, vad tror ni?

E

eMe181

Nope, det sprutar oxå avgaser genom förgasarna och bensin!!!

jaktviggen

Välkänd medlem
22 dec 2006
232
2
18
timrå
Det där problemet har jag ochså haft på min pantera 5000
Stog bara å Böade och orka inte dra iväg
Höll på å bli togig innan jag kom på felet
byte en massa saker utan resultat men när jag byte cdi boxen då vart det en ny skoter
testa byt cdi är mitt tips det sitter en kondensator i dom som går ner i värde med åren(problem)

E

eMe181

Har ingen stopp sak, elsystemet är inte inkopplat. den är bara kopplad så motorn går runt.

E

eMe181

En nära släkting som har mekat lite, han påstår sig att tro att det kan vara förgasarna som inte e klockade.

Och enligt förra ägaren så vet han inte om dom var klockade sedan tidigare, vad tror ni? Kan det vara därför? :)

E

eMe181

likadant med den andra, har 2 stycken och en till tändspole...

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
okey, och hur ska förgasare inte vara klockade? har du 2 olika förgasare? eller har du stält dom helt olika ? förstod inte det där ,

E

eMe181

Ingen aning, en släkting som sa att dom kunde vara oklockade...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
"som man säger" hehe:)

Det är inte så att din bekant skruvar mkt mc? Eller fyrtakt skotrar med 3cyl+?

Då brukar man synka. Men att det är därför det sprutar eld tror jag inte. Möjligtvis att den får för mkt soppa, men nog tror jag på dålig gnista, eller dåligt komp.

E

eMe181

har kollat kompen den låg på 9,3-9,5 så kanske behöver nya kolvringar? har sprayyat runt hela motorn med startgas å inge läckage. Gnistan är fin som fan.... :/ tror att de är nå med förgasarna oxå, eftersom den går bra när den är kall...

E

eMe181

har ingen synk-klocka nu :p och vill inte köpa en i onödan :p min ekonomi är inte precis den bästa ;P