Elfel i rev 03..hjälp behöves :)

robinS

Medlem
10 nov 2007
30
0
1
umeå
Har fått lite elfel i skotern och är tacksam för tipps som kan kankse löser problemet:)

Skotern min startar och går att köra som vanligt..... "MEN" varken mätarna eller framlyset eller baklyset fungerar..är släckta med andra ord.....va kan felet va?

så va tror ni det kan va? hur ska jag gå till väga för att hitta felet?
 

Sebraseb

Medlem
21 dec 2005
24
0
1
Finland
Halloj

Har haft samma fel på min. Det är ett relä som sitter ovanför sekundärvariatorn som gått sönder. Liten svart "låda", byt ut den så borde allt fungera igen. Jag köpte ett vanligt bilrelä för ca: 5 euro funkade fint.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Halloj

Har haft samma fel på min. Det är ett relä som sitter ovanför sekundärvariatorn som gått sönder. Liten svart "låda", byt ut den så borde allt fungera igen. Jag köpte ett vanligt bilrelä för ca: 5 euro funkade fint.

Vi har nu utgått från att du kollat alla säkringar.? Det sitter väl tre stycken på rev om jag inte kommer ihåg fel från den jag hadde.
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ditt fel är som Sebrasebb sa ! Det är reläet ovanför sekundären ! Kostar kanske 250 kr hos din ÅF och 50 kronor på något ställe där du hittar ett lika... ja e 99% säker att det är felet :) Är do osäker så kolla på Dootalk.com säker 100 personer som haft detta fel.
 

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
"Har haft samma fel på min. Det är ett relä som sitter ovanför sekundärvariatorn som gått sönder. Liten svart "låda", byt ut den så borde allt fungera igen. Jag köpte ett vanligt bilrelä för ca: 5 euro funkade fint."

Bra svar, det är det troligaste. Lyssna på de som haft samma problem tidigare, det är inte helt ovanligt fel på REVarna.

"Jag skulle gissa på voltregulatorn, hur man kollat att den är hel eller vars den sitter på en rev vet jag inte."

Vilken lirare...gissar på voltregulatorn...då Sebraseb redan förklarat att han råkat på samma problem känns det inte relevant att nån lirare gissar en massa, speciellt när han inte har en aning om hur en REV funkar. Skriv inte när du inte vet, det gör det bara svårare för den stackare som vänder sig till forumet.
 

robinS

Medlem
10 nov 2007
30
0
1
umeå
oki...det låter ju som att många har haft detta fel så känns som att det måste va, är reläet ovanför sekundären då...ska genast kolla upp det..tack för hjälpen alla...grymt bra de här forumet måste jag säga..tack igen...over and out
 

blixten

Aktiv medlem
16 mar 2008
92
0
6
norbotten
hej, om du tar bort vänstra sidokåpan sitter det ett relä(extraljus relä) sitter på ramen ganska högt upp, köp ett vanligt extraljus relä då funkar det