Nja, jag är nog starkare än genomsnittet... När motorn är varm är det inga problem, men när den är kall är den dels lite småtjurig rent allmänt och dels är just den motorn känd för att ha lite lätt att bli sur. Eftersom det är en relativt "tungdragen" motor så är utväxlingen i magnapullen anpassad till det och det är svårt att få någon riktig snurr via snöret.Bara en fundering, är motorn svårstartad pga att du är undernärd och klen eller kräves de många drag för att få igång den?
Den ska starta på max 3-4 drag från kall motor om allt står rätt till och på första om den är varm.
Man brukar byta variatorn så man får en startkrans på insidan, sen sitter startmotorn under grenröret.
Har du kollat ifall det finns kit att köpa från polaris? Risken är att dom är väldigt dyra, annars får du nog leta grejer på skroten och knåpa ihop något av det
Du kan nog prova minska gapet på tändstiften något, xlt har rätt svag matning till cdi:n samt att alla stiften tänder samtidigt 3gg per varv. Så jag kan tänka mig att den behöver rätt bra snurr för att tända riktigt.Det verkar inte finnas att köpa "original" längre. Jag har sett några enstaka kit när jag har letat, men dom har varit dyrare än själva skotern...
Jag är inte främmande för att bygga något eget med rätt komponenter om någon har några bra tips på vad man behöver och vad man ska tänka på.
Men som det ser ut nu ska jag nog börja med att undersöka möjligheten att köra med skruvdragaren på magnapullen på nåt bra sätt. Skruvdragaren har man ju ändå med sig till isborren...