tjenare.jag undrar om det är avancerat elsystem påyamaha tripplarna.
alltså tändingen menar jag först å främst.måste man ha hela kabelstammen för att få en sån att gå?
alltså kanske blir att köpa en yamahamotor i skotern nån gång och jag vill ju först veta om det är möjligt utanproffskunskaper i eldragning...
Skulle starkt rekomendera att du köper en motor med befintligt Elsystem..... Det som kan bli svårt är om det skiljer mycket mellan den utrustning du har på maskinen mot den som motorn komer från.
Så det som kan bli knivigt är att få Broms, lyse, mätar belysning, tempvarning osv att funka.
Om jag skulle göra en liknande sak, så skulle jag börja med att gå igenom den befintliga maskinens EL-system och lära mig hur alla koplingar ser ut eller möjligen fota dom.
Sedan ta en tur till någon med en SRX eller en Yamaha handlare som är givmild nog att låta dig titta runt en SRX i en timme eller så.
Jämför alla kablar och se skilnaden mellan dom olika maskinerna, för det kan blir tråkigt o bytta alla kontakter vid eventuel skruvning.
Men rent motor mässigt så borde det inte vara några problem o bygga i en SRX motor i ett annat chasi, om man bara har alla Boxar och soppapump. Glöm inte o köpa en ny secundär variator för det vet jag en del som gjort bort sig på när du byggt in störe och kraftigare motorer i sina maskiner.