Gör komp-prov på varm och kall motor, det är det enda du behöver göra motormässigt innan köp. Kolla så att det inte skiljer mer än 0,5 kg på höger och vänster cyl.
Fråga säljaren ang variatorer, om han gjort nåt åt dom. De missköts av många, och kan vara hur slitna som helst. Kostar fort ett par-tre-fyra tusen att få ordning på...
Kolla infästningspunkter i framvagn, sök gamla krockskador samt dåliga bussningar.
Fråga säljaren om boggien, bytt några bussningar? Axlar? Lager? Drivaxellager? Ryck och slit i allt som snurrar och försök hitta ev dåliga lager. Billigt att fixa om man gör det i tid, menkan bli väldigt dyrt om lagren hinner skära.
Kolla att ev handtagsvärmare funkar, samt tumvärmare. Också dyrt att byta ut. En tumvärmare kostar nästan 800:-. Inte kul.
Och dom har som Cacceze skriver ofta krokiga fotsteg... Men dom är gjorda för att köras hårt med, så det gör inte så mycket.
Fråga säljaren ang variatorer, om han gjort nåt åt dom. De missköts av många, och kan vara hur slitna som helst. Kostar fort ett par-tre-fyra tusen att få ordning på...
Kolla infästningspunkter i framvagn, sök gamla krockskador samt dåliga bussningar.
Fråga säljaren om boggien, bytt några bussningar? Axlar? Lager? Drivaxellager? Ryck och slit i allt som snurrar och försök hitta ev dåliga lager. Billigt att fixa om man gör det i tid, menkan bli väldigt dyrt om lagren hinner skära.
Kolla att ev handtagsvärmare funkar, samt tumvärmare. Också dyrt att byta ut. En tumvärmare kostar nästan 800:-. Inte kul.
Och dom har som Cacceze skriver ofta krokiga fotsteg... Men dom är gjorda för att köras hårt med, så det gör inte så mycket.