Enduro 500 SP -99 som vägrar ibland...?

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Hej på er!
Har en nyinförskaffad Lynx Enduro 500 Sp -99, tog premiärturen med den idag. Den hade två "hyss" för sig. Första gången började den svara dåligt på gasen för att sedan stanna (varm motor) och var stört omöjlig att få liv i igen!
Eftersom den svarat dåligt så primade jag några ggr men icket, slet isär bränsleledningen vid filtret, tog ur stiften å drog den torr. Nya stift och den startade direkt! Allt väl tänkte jag.
Körde sedan runt hela dagen utan problem utom vid ett stopp just när det börja bli mörkt, hade den avstängd högst 5 min. Då ville den inte heller starta, stiften var inte direkt blöta men jag tog isär slangen igen, ur med stiften och drog några ggr. I med gamla stiften från imorse å vips, hann knappt röra snöret så gick den igen. Har startat och stannat den massor av gånger under dagen, både före och efter andra hysset utan att den knotat det minsta.
Nån som har den minsta idé vad det kan vara som jäklas?
Kompressionen är bra, bränslefiltret är nytt, tanken full. Har legat på några plusgrader idag, kan det bli för varmt å ge nån sorts ånglås i förgasarna? Men varför å borde det inte vara mer konsekvent isåfall?
Tacksam för alla tips!

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Sv: Enduro 500 Sp -99 som vägrar ibland.

Har löst problemet! Vacumslangen till bränslepumpen hade kommit i kläm, körde hela söndagen utan några som helst problem. :)
Skönt med lättfixade "fel"!