Enduro 500

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Jag har en 99:a och jag tycker faktiskt att den går rätt ok i snön. Bättre än vad jag hade förväntat mig. Funderar du på att köpa en eller?
/Pär
 

LYNX

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Joo, jag är lite inne på en 98:as så ge gärna lite mer synpunkter!

 
T

tim

då är du inne på helt rätt skoter!
har själv en sådan maskin och kan bara säga att bättre skoter för dom pengarna får man leta efter!

fruktansvärt billig i drift.. kör utan problem på 1,6 liter milen! och då är det inte fiskörning! som max har jag varit uppe i 2 liter och då var det brutalrejs hela tiden! måste ju hänga på kompisarnas 7 och 800 =)

tja fjädringen är kanon! min börjar dock bli lite mjuka för den har gått 630mil! så ett byte av dom skulle inte skada.
toppfart har jag kört den i 155 efter hårdväg och mätarfart... om det nu säger någon men!

alltså
plus: billig i drift! försäkring bara 1460 helf/helår, kanonfjädring, snygg enligt mig!
pigg motor! drog jämt med en zl 600 och edge 500 men min och det är som är gjort är variator kit!

minus: ingen pudermaskin... dock är det ingen dykare! lågt styre! dock enkelt att fixa

för lite bilder gå in på http://se.photos.yahoo.com/tim_kjellsson
och klicka på skoter

lycka till med köpet! vad är det för någon du kollat på? miltal mm?

 
R

Rotax wannabe?

"tja fjädringen är kanon! min börjar dock bli lite mjuka för den har gått 630mil! så ett byte av dom skulle inte skada."

Är det inte renoveringsbara fjädrar på den?
 

Olov

Prospect sledder
1 jan 2000
4
0
0
Har nån provat att förlänga den? Det borde bli en markant förbättring.