Enduro-600 ( xxxx ) Maxvarv... ?

knibbe

Medlem
29 jan 2007
44
0
1
umeå
jag har ett annat problem enligt handboken ska max varvantalet ligga på 7750 men min varvar drygt 8500-9000 är det bytt vikter i varitatorn?

och kan man förstöra variatorn av det?

Senast redigerad av en moderator:
R

Robin

Sv: enduro 600.

jag tror mer på att du behöver dra igenom en ordentligt servis på variatorn än att det är bytt vikter eller liknande.

är du säker att det är max varvantal som ligger på 7750rpm? låter mer som att max effekten ligger på det varvet.

knibbe

Medlem
29 jan 2007
44
0
1
umeå

okej, ja enligt handboken så ska det ligga på 7750.

en service får väll knappast ner varvtalet 1000 rpm?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.274
82
48
Övik

Slacka sekundärfjädern och ev. klicka ner lite på viktarmarna i primären borde göra susen

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja

Varför gör du 2 Trådar ?
Lite ot...

Fattar inte varför alla ska gnälla så mycke när nån gör två trådar om samma sak(alltid nån som skriver" varför gör du två trådar om samma sak"!:confused: Låt webmaster sköta det!eller nån moderator!:)

Så det inte blir så mycke extra inlägg när man läser en tråd:)

Edit:Kanske skulle skrivit i tråden vart det pratas om hur man ska göra forumet bättre...sorry

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Våga säga ifrån.

Lite ot...

Fattar inte varför alla ska gnälla så mycke när nån gör två trådar om samma sak(alltid nån som skriver" varför gör du två trådar om samma sak"!:confused: Låt webmaster sköta det!eller nån moderator!:)

Så det inte blir så mycke extra inlägg när man läser en tråd:)

Edit:Kanske skulle skrivit i tråden vart det pratas om hur man ska göra forumet bättre...sorry

Det är bara BRA att forum användarna reagerar och påtalar vikten utav det meningslösa i att ha två trådar av samma sak. :cool:

.