Enduro / Rave ( 2001 ) Skillnader... ?

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Vad är skillnaden mellan en Enduro kontra en Rave? t.ex en -01a?

Ta med allt ni kan, tack på förhand :)
 

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
Sv: Enduro vs Rave

har en kommpis som hadde en rave och de är mycket mer att köra med i en rave men den skär så ***** lätt dämpningen tyckte jag inte var så stor skillnad mellan enduron å raven men dock så hadde dom en 04 rave å 03 enduro så =/ kan ju vara lite skillnad på årsmod
 

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
Sv: Enduro vs Rave

har en kommpis som hadde en rave och de är mycket mer att köra med i en rave men den skär så ***** lätt dämpningen tyckte jag inte var så stor skillnad mellan enduron å raven men dock så hadde dom en 04 rave å 03 enduro så =/ kan ju vara lite skillnad på årsmod
varför skär dom så ***** lätt då?
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Sv: Enduro vs Rave

Problemen med serie 3-motorerna finns i en annan tråd under tekniksnack...
 

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
Sv: Skillnad på Enduro / Rave ( 2001 )... ?

Enduron har från början "mellan" hög ruta medans 800 hade låg. Enduron hade en mjukare dämpjustering (något som jag verkligen älskade). Dämpningen på -02 skulle enl. reklamen bli mjukare än -01, men det blev missuppfattningar vid monteringen, och samma inställning fick på det viset även -02. Lynx sa till (vissa?) återförsäljarna att omjustering skedda gratis OM köparen klagade. Men de skulle inte säga något till köparna, var de nöjda varför kosta på en justering... Men jag vet inte om någon fick omjusterat. Hur många är det som känner skillnad på en -01 och en -03....? Inte jag iaf.