enormt remslitage på MachZ

syyd

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Har en -99 som fullkomligt äter remmar. 1 tank = 1 rem (ibland kan den hålla 2 tankar) ! Jag har checkat det mesta såsom variatorlinjering, renoverat variatorerna osv.
Men inget hjälper.
Det enda som jag inte checkat är förspänningen på sekundären. Vet inte ens om det är möjligt på en MachZ?

Till saken hör att den får gå ganska hårt, eftersom jag bor i södern och är då av naturliga skäl hänvisad till sjöarna (vi har ju inte så mycket snö).
Och det innebär då i sin tur att det är mycket full pedal som gäller.

Någon som vet? Någon som har erfarenhet av detta?

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
novax har nog slagit huvudet på spiken det låter precis som att du har ett trasigt motorfäste så motorn inte sitter fast riktigt utan kan vrida sig

syyd

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Provade också att köra med den lilla kåpan för variatorn lite på glänt idag.
Men det gick sådär. Tog in snö då o då.........

renegade 1000

Aktiv medlem
22 jan 2006
82
0
6
norrland
rem problem

Du MÅSTE vara J-VLIGT NOGA med att köra in remmarna på MACH Z:an.Har haft såna där tidigare o vad jag vet av egen erfarenhet så är det VÄLDIGT NOGA med inkörning o VARMKÖRNING av remmar.Har du så du kan palla upp skotern,så gör det om du vill ha en rem som håller mer än 20-30 mil.Ha den upp pallad när du startar o kör den varm på pallbocken så ska du se att grejerna håller bättre(förutsatt att motorn är linjerad rätt o att kuddarna är hel).
PS: har du kollat att "mothållskudden" på vänster sida är hel o att den inte har nått spel mellan kudden o motorstaget.MVH: Renegade 1000

syyd

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Tack för tipsen

Jag har inte tokcheckat alla motorfästen men jag har dock sett över det som hastigast. Och det verkade ok.
Det kanske är så att det hänger på inkörningen och alla fullgasrepor, och då kanske jag får leva med det?