Insugsgummina på min RMK 800 2001 gick sönder så vi beställde nya och enlig specifikation skulle de vara för RMK 800 2001-2005 och när vi får dom och har monterat allt visar det sig att lutningen och längden skiljer sig litegrann, vilket gör att orginal luftfilterboxen inte ryms. Vill ogärna modifiera den och vill ogärna köpa nya insugsgummin igen.
Jag har däremot hittat lösa luftfilter att köpa och funderar på dessa. Har provat med ett par kalsonger med grovmaskigt tyg över förgasarportarna men det verkar som att det blir för mycket motstånd så att det slutar med att den suger mycket bensin istället. Någon som har testat dessa insug så jag inte får samma problem med dem?
Jag har däremot hittat lösa luftfilter att köpa och funderar på dessa. Har provat med ett par kalsonger med grovmaskigt tyg över förgasarportarna men det verkar som att det blir för mycket motstånd så att det slutar med att den suger mycket bensin istället. Någon som har testat dessa insug så jag inte får samma problem med dem?