Era erfarenheter av de olika märkena

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Hmm.
Det sitter ett gäng höga herrar som säger åt mig vad jag ska köra och vart. Sen är det bara att lyda. Med den metoden är det lätt att samla mil.

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Har alla andra märken ski-doo revens samtliga egenskaper? Är t.ex. en M7 eller M8 att betrakta som en motsvarighet till en summit med rev-chassi med centrerad mittpunkt etc. Och kommer man lika högt upp i sin sittställning?
Nej m-modellerna har inte revens samtliga egenskaper. En m8 går kanske snäppet bättre i lössnö än en summit men då går dom sämmre efter leden. RMK kan jag inte uttala mej om då jag inte har provat någon med det nya chassit:eek:. Men om du vill ha en grym lössnömaskin så ska du kanske välja en m-modell. Men kom ihåg då att den endast är bra där.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Lapp med andra ord :D
Det är inte en korrekt yrkesbeskrivning. Det vore som att säga att alla blattar är pizzabagare. Alla lappar är heller inte renskötare.

Visserligen kan jag inte säga att jag tog anstöt, men jag vill ändå uppmana dig och alla andra att använda termen "samer" istället Pga att många upplever "lapp" som kränkande, kanske för att majoriteten tvingats höra ändelsen "-jävel" i sin barndom och därmed har ordet fått en negativ association.

Men vi ska inte gå offtopic. Om någon har något att tillägga så kan vi ta det genom PM.