Et 340 Mod.

O

Olk

Hur ska jag göra för att modda min Et 340t -81?
Först har jag tänkt bygga en crossdyna, sen ska jag måla huven. Jag ska nog också höja den men jag vet inte hur man gör på bästa sättet? Kan man göra nått grymt i motorn? Den behöver inte gå hårdare men lite härligare ljud.

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
köp en annan skoter de går fortare, du kan ta ut /rensa luftburken , ta bort filtret alltså, sen ta bort slutdämparen då låter det!

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Ta och stoppa dom där pengarna som du tänker modifiera för i en sparbössa och leta dig en bättre maskin istället då du får råd.

Att få nån fart eller dyl. på en gammal ET340T är nog att både förstöra den och kasta pengar i sjön.

O

Olk

Det behöver inte bli nå mer att köra med bara den låter lite finare.

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Att få den att gå tystare än den gör som standard blir nog svårt, för det är väl det du menar med "finare".

BK-systemet gör väl att du flyttar avgas ljudet bakom skotern, men det brukar ju inte vara avgaserna som är värst på dom där gamla skotrarna utan en massa annat skrammel från motor och kraftöverföring.

vemedu

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
mlg swe
Visit site
Varför styla en et ? =).. va ska använda tex en cross dyna till ? =) måla om huven kan du iof göra om den e ful nu =)

Attachments

Calle

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
du kan ju börja med att bli medlem på snowriders hemsida fö där får man vettiga svar och inte massa folk som klagar på en för att man vill göra sin gammskoter finare......bli medlem NU!

vemedu

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
mlg swe
Visit site
>du kan ju börja med att bli
>medlem på snowriders hemsida
>fö där får man vettiga svar
>och inte massa folk som
>klagar på en för att man
>vill göra sin gammskoter
>finare......bli medlem NU!

jag e medläm där. den blir väll inte finare av att sätta på en cross nyna? bara fjantigare

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
tycker också att det ser töntigt ut med sån där järnrörsdyna, men det betyder ju inte att han tycker det är töntigt och då ska vi ju inte tracka ner på honom för att han har en annan åsikt än oss.

wester

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Kolla på hemsidan våran...åsså under bilder...där finns en fin et 340 -81...
ljudet kan du fixa med att kapa bort själva ljud dämparn men den blir lite slöare...
min et är till salu...finns på blocket åxå...
ET 340 Hpd heter den där...den har en srx boggi