ET 340 svag?

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Har en ET 340 som går väldigt knepigt. Sp fort det blir lite mjuka underlag eller uppförsbacke så går den kasst. Gasar man fullt så vill den nästan dö. Annars om man kör på plogad väg kan den varva som f*n men inte alltid. Vad är det för fel? Fick soppa torsk i fredags, kan det bero på det? Före det så gick det inte alltid att få upp den mer än som att man gasade halvt trots att man gasade fullt.

Några tips om vad det kan vara?

Last edited:

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Låter som att de är skit i huvudmunstycket, den har säkert sugit in all skit som finns på botten av tanken, ta isär och blås igenom alla munstycken med tryckluft så ska den gå bättre.

Har hänt mig 4 gånger redan i vinter på min gamla pärla ;)

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Och nu är det så att det är en membran-förgasare eller vad dom kallas. Jag hatar såna. Trottel ska det va. Räcker det om jag tar bort "koppen" (flottörhus?) under förgasaren och blåser rent det jag kommer åt?

ET Empa

Välkänd medlem
4 nov 2007
136
1
6
Jämtland
Låter som att de är skit i huvudmunstycket, den har säkert sugit in all skit som finns på botten av tanken, ta isär och blås igenom alla munstycken med tryckluft så ska den gå bättre.

Har hänt mig 4 gånger redan i vinter på min gamla pärla ;)

det har hänt mig ett antal ggr på min et men när jag försökte sista gången så funkade det inte.. den gick inge bättre så jag kom över ett par gamla förgasare för nån 50 lapp och nu går den finfint