Köpte en gammal ledsmiskare för att dryga ut säsongen, en -20 Rave Enduro 600R med 400 mil på mätaren.
For en sväng på lördag, tog det väl ganska lugnt men tyckte den var lite inkonsekvent på varvtalet vid fullgas. Nästan hemma på eftermiddagen så började den kännas ungefär som när variatorerna är glödheta, trög och ville inte riktigt nå fullvarv, stannade och kollade men variatorerna var kalla.
Startade och satte iväg och då kändes den lite bättre igen men när jag skulle uppför en lång brant backe så började den gå på bara en cylinder. Stannade motorn men var lite dåligt till för att börja undersöka så jag testade starta den ingen och då gick den på båda.
Smög iväg hem skruvade av all plast och kollade alla kontakter och sådant jag kom åt men hittade inget utmärkande.
På söndagsmorgon tänkte jag köra en kort testsväng för att se om mitt kontaktjuckande gjort någon skillnad men när jag skulle iväg var den ordentligt svårstartad och det krävdes bara en liten bits körning för att konstatera att det saknades kraft så jag vande och körde hem.
Ingen av gångerna den "jävlades" tändes motorlampan.
Misstänker bränslefiltren i första hand. (handlaren föreslår tändstiftsbyte i första hand och tänker skicka stift)
...insugsgummina bör inte hunnit fara på denna än tycker jag...
Har någon andra idéer?
For en sväng på lördag, tog det väl ganska lugnt men tyckte den var lite inkonsekvent på varvtalet vid fullgas. Nästan hemma på eftermiddagen så började den kännas ungefär som när variatorerna är glödheta, trög och ville inte riktigt nå fullvarv, stannade och kollade men variatorerna var kalla.
Startade och satte iväg och då kändes den lite bättre igen men när jag skulle uppför en lång brant backe så började den gå på bara en cylinder. Stannade motorn men var lite dåligt till för att börja undersöka så jag testade starta den ingen och då gick den på båda.
Smög iväg hem skruvade av all plast och kollade alla kontakter och sådant jag kom åt men hittade inget utmärkande.
På söndagsmorgon tänkte jag köra en kort testsväng för att se om mitt kontaktjuckande gjort någon skillnad men när jag skulle iväg var den ordentligt svårstartad och det krävdes bara en liten bits körning för att konstatera att det saknades kraft så jag vande och körde hem.
Ingen av gångerna den "jävlades" tändes motorlampan.
Misstänker bränslefiltren i första hand. (handlaren föreslår tändstiftsbyte i första hand och tänker skicka stift)
...insugsgummina bör inte hunnit fara på denna än tycker jag...
Har någon andra idéer?