Har en Everest 440 åt ungarna men jag får inte den att gå vettigt om det alls börjar gå lite tungt, hela skiten är lite av ett hopplock, motorn är en Rotax 399 troligtvis från en Olympique, förgasaren är en Mikuni VM32 och variation en Comet 94.
Om jag kör ut i lössnö lite sakta eller bara bara ska upp för en brant backe och inte kör aggressivt så surar den ner sig och man kommer ingenstans så fort man gasar så bara surar den och vänta sättet att komna iväg är att vika av bränsleslangen för att få varv på motorn igen. Blir ju väldigt jobbigt då Everestens lössnöegenskaper är långt ifrån bra vilket kräver att den inte surar jag sig så fort det böjar gå det minsta lilla tungt om man ska ta dig någonstans.
Har sänkt nålen och det blev något bättre, bytte lågfartsmunstycket till mindre men ingen större siillnad, har lätta vikterna i variatorn så den får varav mer vilket blev lite bättre, testat byta fjäder i sekundären och borrade även extra hål för att kunna spänna den ännu mer men ingen större skillnad.
Då den går på hård spår så är det ju som misstänkt att utväxlingen blir för hög på nåt vis, nån som har nåt tips att komma med?
Om jag kör ut i lössnö lite sakta eller bara bara ska upp för en brant backe och inte kör aggressivt så surar den ner sig och man kommer ingenstans så fort man gasar så bara surar den och vänta sättet att komna iväg är att vika av bränsleslangen för att få varv på motorn igen. Blir ju väldigt jobbigt då Everestens lössnöegenskaper är långt ifrån bra vilket kräver att den inte surar jag sig så fort det böjar gå det minsta lilla tungt om man ska ta dig någonstans.
Har sänkt nålen och det blev något bättre, bytte lågfartsmunstycket till mindre men ingen större siillnad, har lätta vikterna i variatorn så den får varav mer vilket blev lite bättre, testat byta fjäder i sekundären och borrade även extra hål för att kunna spänna den ännu mer men ingen större skillnad.
Då den går på hård spår så är det ju som misstänkt att utväxlingen blir för hög på nåt vis, nån som har nåt tips att komma med?