De är exakt samma pump och ansutning som arctic cat samma art nr på både AC och polaris pump.Den har en kontakt med med flatstift så de borde va felsäkert. De enda jag kan tycka är bristfälligt är jordkabeln som bara sitter i en lös ring i en stor fjäder runt pumpen men så är det på min pro rmk 15 också och den är inte drabbat av problemen. Min gissning är att själva tankens plast är boven eller sugstrumpan mot tank ger statiska problem.
Söker du bränslepump till din Polaris? Vi har den på www.rinab.nu.
www.rinab.nu
Angående plast så kan/brukar svart plast innehålla kolpulver som pigment vilket bidrar till att minska eventuell uppladdning, den blir lite ledande (om än väldigt lite) jämfört med plast utan kol.
Men som jag skrev innan så får jag det absolut inte att gå ihop att bränsle med högre inblandning av etanol skulle vara mindre drabbat då det finns stora bilföretag som forskat i detta och slutsatsen är precis tvärtom och jag är hyffsat säker på att bilföretagen har lagt betydligt större resurser på detta än Polaris. De må vara stora på powersport men de är små jämfört med bilindustrin. Om det är ett problem så är det något annat än esd (det är i allafall vad jag tror). Nu var det väl ytterst få maskiner som faktiskt hade brunnit (var väl någon som la upp hur många maskiner det gällde i tråden som handlade om klämman).
Den här videon har jag för mig Kjell Attback på Volvo visade på E3 konferensen 2007 eller om det var en liknande. Om det är samma video så är det just E85 hon tankar och en av orsakerna till att dessa handtag nu inte går att spärra så att man kan släppa dem och gå ifrån. Det som händer är att hon sätter sig i bilen med sina syntetkläder och laddas upp till en högre potential. Medans bilen tankas så kommer det ut ångor i tankröret och när hon tar i handtaget igen blir det en kraftig urladdning som antänder ångorna. Enligt Kjell Atteback på volvo så är detta en större risk på etanol jämfört med bensin.