Ja det bästa är att konvertera själv. Mest ljus för minst peng helt klart.
Ett alternativ jag har tittat på är LED som börjar komma ganska starkt. Men än så länge är det lite för dyrt. Ljusmässigt når LED inte upp till xenon men har den fördelen att den tänds direkt och ett vitt och skönt ljus.
Du har hella luminator LED men den kostar 4700/st och det är det inte värt.
Jag är tveksam till nonamekinacrap som säljs av alla webbshoppar i Sverige. Däremot har jag tittat en del på LED-ramper från tillverkarna rigid eller vision x.
Enligt historien så var det rigid som kom först och en vän till grundaren av rigid hoppade av projektet och startade upp vision x.
Jag gjorde lite research och såg att rigid och vision x hade riktigt konkurrenskraftiga priser i USA.
En ramp ungefär i den här storleken har du utan problem hemma i Sverige för ca 10k. Inte så billigt kanske men du får bra ljus på riktigt och du är dessutom ensam på kvarteret om att ha det.
Det där är en 30-tums ramp med ett rekommenderat retailpris på $1000.
Jag kan intyga att det lyser bra. Jag var uppe i Gällivare hos släkten och när jag var ute med hunden efter nån skogsväg så mötte jag nåt jävla gruvtroll med diodramp som vägrade blända av.
Ramperna används i gruvan och då måste det hålla. Så om du bara tar med dig lysena till nästa bil så blir den mycket mer prisvärd.
[video=youtube;EXMzkh-NzJk]http://www.youtube.com/watch?v=EXMzkh-NzJk[/video]