Extremt billiga ContourHD

R

räsern

Jag har då tappat min i snön när glasögonen gick sönder, funkade bara fint efter.
 

brparn

Välkänd medlem
28 dec 2011
268
0
16
ajaur
Okej, Den verkar ju fin för att vara så billigt, men det blir nog ändå en gopro outdoor eller vad dom heter, går ju att filma i slowmotion med, typ 120 bilder/sek :) skulle vara riktigt fränt att kunna filma i många lägen :)
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
nope inte löst.. jag har skickat tillbaka min kamera.. eller ja ska skicka tillbaka den. Har varit i kontakt med supporten i usa och då fick ja ett tips att man kan resetta kameran genom att ta ut minneskort och batteri. hålla in powerknappen minst 10 sekunder sen sätta i endast BATTERIET och då ska kameran efter du slagit igång den pipa 3 ggr.. alt kunde man formatera minneskortet. Men eftersom min kamera inte gick att starta efter jag tagit ut batteriet rådde de mig att byta ut den. Jag har nu ringt webhallen som sålt kameran till mig och de ska ta tillbaka den och "funktionstesta" den för att sedan ta kontakt med sin återförsäljare av kameran och då kan ja eventuellt få en ny. Får jag inte pengarna tillbaka alt ny kamera blir det anmälan dock kändes de trevliga och tillmötesgående på supporten, sen att det ska 1-3v för reklamationen att gå igen från det att de har fått den känns lite drygt, bara för att de har levererat en dålig kamera.

Modellen jag har är en Contour HD 1080 och den är utgående men de hade några extra i lager enbart för att det kunde gå sönder ngt. Känns som de har vetat om att det är en problem modell? Jag har lyckats filma några korta filmer och de är jag mer än nöjda med, den sitter riktigt bra på hjälmen och stör mig ingenting när jag åker. Sjukt att det ska vara så svårt att starta/stänga av bara..

Jag råder er att testa reset annars ta kontakt med er återförsäljare och reklamera kameran.
 

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1
Jag har installerat QuickTime samt programmet Storyteller som man skulle göra för att kunna justera diverse inställningar på kameran, men jag får inte igång programmet? Direkt jag försöker öppna programmet kommer detta fram: "Contour Storyteller kan inte initiera filmspelaren." Någon som har varit med om samma sak som kan förklara hur jag skall göra? Tack på förhand! :)


Ifall du inte löst problemet än:

Öppna programmet som administratör, funkade för mig.