nope inte löst.. jag har skickat tillbaka min kamera.. eller ja ska skicka tillbaka den. Har varit i kontakt med supporten i usa och då fick ja ett tips att man kan resetta kameran genom att ta ut minneskort och batteri. hålla in powerknappen minst 10 sekunder sen sätta i endast BATTERIET och då ska kameran efter du slagit igång den pipa 3 ggr.. alt kunde man formatera minneskortet. Men eftersom min kamera inte gick att starta efter jag tagit ut batteriet rådde de mig att byta ut den. Jag har nu ringt webhallen som sålt kameran till mig och de ska ta tillbaka den och "funktionstesta" den för att sedan ta kontakt med sin återförsäljare av kameran och då kan ja eventuellt få en ny. Får jag inte pengarna tillbaka alt ny kamera blir det anmälan dock kändes de trevliga och tillmötesgående på supporten, sen att det ska 1-3v för reklamationen att gå igen från det att de har fått den känns lite drygt, bara för att de har levererat en dålig kamera.
Modellen jag har är en Contour HD 1080 och den är utgående men de hade några extra i lager enbart för att det kunde gå sönder ngt. Känns som de har vetat om att det är en problem modell? Jag har lyckats filma några korta filmer och de är jag mer än nöjda med, den sitter riktigt bra på hjälmen och stör mig ingenting när jag åker. Sjukt att det ska vara så svårt att starta/stänga av bara..
Jag råder er att testa reset annars ta kontakt med er återförsäljare och reklamera kameran.