De går inte säga någinting för man måste kolla stiftfärg vid minst tre olika gaspådrag och stiftet måste va nytt.
Tomg och krypfart upp till 15kmt kör minst några km stanna och kolla stift. Då kollar man på stålringen runt stiftet länst upp där bygeln är fastsvetsad. Dina stift är renspolade på den stålringen som ex och är de lika blöt efter några km i krypfart med några min tomg så går den för fett på tomg och max 5% gaspådrag, de är de enda jag kan säga om dina stift nu.
Halv gas minst 1000m stanna med bibehållen gas slå av tändning i fart om de är en förgasarmaskin. Då kollar man havvägs ner på porslinet och upp till där porslinet slutar vid elektråden.
Full gas minst 600m slå av tändning i fart med bibehållen full gas tills motorn stannat. Här kollar man i botten porslin upp till 2mm upp på porslinet från botten inv stift.
De dryga är att man bör ha två nya stift ett till halv gas test och ett nytt för full gas.