Jaha som rubriken lyder nån som har nå tips? min motor vill gärna gå väldigt varm även i - grader ... finns det nått man kan göra ?
MVH
MVH
Ah okej..G-type var bara en chansningTack för alla svar ! och jag har en lynx Cobra modellen kanske heter G-typ ingen aning ja jo jag har kapat ett hål i huven får bygga nått insug så den får direkt kall luft emot fläkten ... Hur jag vet att den går varm det vet jag inte till 100% MEN den blir märkbart mkt MKT slöare när den gått så den blir varm ,sen stängde jag av skoter häromdagen för att flytta på bråte som låg på leden skulle sedan starta den å det ville den inte så jag skulle ge han en sup bensin , det som då hände va att bensinen Ångade bort när jag gav den en sup igenom toppen å det tycker jag iaf att då verka den vara het Eller va tror ni? ska det kanske bli så? ingen som har tips på nån lösning på hur jag ska lyckas bygga typ ett insug till fläkten? sen har jag tänkt på att avgasystemet ligger ca 1-2dm ifrån fläkten å det blir ju ganska varmt så en avstörning där på nått sätt kanske vore bra? ajja ge mej tips osv på hur jag ska lösa bygget ..material osv värmebandage känns lite överkurs har fått för mej att sånt kostar Skortan.
Tack på förhand//Robin