få mer skidres på mountaincat -02

ökke

Medlem
1 okt 2009
6
0
1
Hej! jag undrar hur man ska ställa in boggien på skotern (mountain cat 800 -02) för att skidorna ska komma upp rikligt ovanför snön+att få fina res :D , om det går? gärna bilder på hur ni har gjort.

Mvh: ökke

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Har försökt med min 02 600 och inte fått till nått bra.. men kan då säga som så att förspänningen på torsfjädrarna ska vara i lösaste läget för att mina skidor ska lätta. men då bottnar den för lätt, fast jag väger ju över 90+kg oxå..

ökke

Medlem
1 okt 2009
6
0
1
okej! tack så mycket. så jag ska släppa allt som går på balatorremmen och släppa förspänningen på fjädrarna bak?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Hade inte släppt balataremmarna om jag var du, jag hade inte riskerat hållbarhet för lite skidres. + att när du släpper balataremmarna så blir det inte skidres det ser hel mysko ut med balata res :S

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
okej! tack så mycket. så jag ska släppa allt som går på balatorremmen och släppa förspänningen på fjädrarna bak?

Skit i att röra balataremmarna, visst kommer skidorna upp i luften men boggin kommer stanna i marken. '

Släpp förspänningen på torsfjädrarna så borde det gå lite bättre. Sen kan du ju montera bakre svingen o olika hål i skenorna, kan kanske ändras någe där oxå men jag är inte säker på vad som händer då.

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
finns de inte nå slags klossar i boggien som går att plocka bort så boggien typ blir lite böjd bakåt? eller är jag helt åt helvete på fel väg?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Om det finns klackar som flytta bak dom och släpp balatan 1 SNÄPP! då matar den rullen :p
Jag anser att han ska låta balatan vara. De kommer inte att göra att han går på rullen utan skidorna kommer lyfta ist för att den reser. Sen har då jag inte sett nåra klackar i boggin på varken min 01 lr 02 boggis.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Jag anser att han ska låta balatan vara. De kommer inte att göra att han går på rullen utan skidorna kommer lyfta ist för att den reser. Sen har då jag inte sett nåra klackar i boggin på varken min 01 lr 02 boggis.
det där med att skidorna åker upp i luften men inte boggien är till och från skoter enligt mig.. på min mach 1 583 så släppte jag på balatan allt som gick och då vart det bara att skidorna lyfta och boggien stanna i backen och på en 670 twin pipes jag har haft så släppte jag på balatan 1 snäpp och då stog den rakt upp, även boggien var i luften om jag säger så...

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
det där med att skidorna åker upp i luften men inte boggien är till och från skoter enligt mig.. på min mach 1 583 så släppte jag på balatan allt som gick och då vart det bara att skidorna lyfta och boggien stanna i backen och på en 670 twin pipes jag har haft så släppte jag på balatan 1 snäpp och då stog den rakt upp, även boggien var i luften om jag säger så...
Hade för mig att du har skrivit att din mach 1 är din första skoter..:hmmmm: