förarbevis snöskoter

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Själva utbildningen skulle kosta 1 700 kr. Sedan skulle en examinator ta ut 250 kr, plastkortet 150 + att hade man inte tillgång till skoter skulle man hyra en på plats för 800 kr.
Men han sa att 2 pers kunde dela på en skoter så de blev 400 kr/skalle. Jag tycker ändå att det är orimligt dyrt för att ta skoterkort.

Utbildaren sa också att själva praktiska momenten som att köra skoter var inte en så stor grej. Man skulle bara visa att man kunde hantera en skoter.
Men varför skulle vi ha en varsin skoter för då? eller i alla fall två på en skoter. Hade det inte räckt om hela gruppen på kanske 10 personer delade på en skoter?!
Hur gjorde ni?
Som ni skrev så räckte det ju med att man endast körde runt i en ring på de praktiska. Då är det väl nödvändigast att endast ha en skoter?!

Jag väntar tills det finns någon billigare kurs framöver istället!

Lät ju helt sjukt att man skulle behöva vara 2 pers / skoter, verkar som dom har tänkt att flera st ska köra upp samtidigt!
Kursen jag gick betalade vi inte heller något för examinatorn, och då var jag ändå 15 när jag gick kursen så jag var tvungen att göra provet på examinatorns kontor på sommaren, men det var inga problem det!