Företag som säljer SLP PP-skidor med Yamahafästen mellan Hudiksvall & Vemdalen?

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6
Ska åka upp till Vemdalen över helgen och tänkte införskaffa mig ett par SLP Powder Pro skidor innan dess om det är möjligt. Lite sent ute att börja leta efter det nu, jag vet.

Kommer att åka från Hudiksvall imorgon eftermiddag och förhoppningsvis kommer vi att åka förbi någon butik som har dessa skidor. Någon som vet någon butik som kan tänkas ha dessa inne? Har ringt runt till de flesta försäljarna i trakten och ingen verkar ha skidorna med rätt fästen.

Hur länge tar det att skruva på dem, samt vilka verktyg behövs? Tänkte nämligen ta med mig lite verktyg eftersom jag med största sannolikhet inte kommer ha tillgång till något garage/verkstad.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Sv: Företag som säljer SLP PP-skidor med Yamahafästen mellan Hudiksvall & Vemdalen?

Vet ej någon butik men man behöver bara två nycklar till skidbulten och en till styrstålen. Så det räcker med två skiftnycklar om det är så, :)

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6
Sv: Företag som säljer SLP PP-skidor med Yamahafästen mellan Hudiksvall & Vemdalen?

Vet ej någon butik men man behöver bara två nycklar till skidbulten och en till styrstålen. Så det räcker med två skiftnycklar om det är så, :)
Okej, tack! Det är inget heldagsprojekt med andra ord?

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6

Kolla med Gröning i Ljusdal, han har då skidor på lager.

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Tack för tipset!

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden

Nejdå, tog kanske 20-25min när jag bött på min lynx, och då stressa jag inte.

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6

Jag beställde några av Motor och fritid i funäsdalen (som säljer yamaha och arctic).
Men när jag väl satt och letade runt lite om skidorna så såg jag några i östersund som verkade ha hemma. Det är ju en bit från Vemdalen, men kanske inte är hela världen.

Sökte lite mer och hittade "JE-racing" som verkar sälja SLP Powder pro och ligger i ljusdal, ring och hör med dem! Ligger ju på vägen!

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung

Ring till Skoterdelen ligger i klövsjö, du kan ju åka den vägen då du ska till Vemdalen kan max bli några mil omväg.

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Jag ringde till Gröningen i Ljusdal och de hade bara fästen till lynx/ski-doo, men han sade att det kunde passa ändå om man satte några brickor emellan. Någon som vet om detta stämmer? Om inte - någon som vet några mått på spindlarna på en Phazer-07a?

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Fanns inga skidor med Yamahafästen inne hos skoterdelen heller..

Fler tips?

MM700_Lule

Medlem
27 jan 2011
30
0
1

Absolut inte mellan hudiskvall och vemdalen, men betydligt billigare o rätt snabbt...och med yamaha fästen
(dock inte så du hinner få dem innan vemdalen :blink: )

Jag beställde från sled-parts.
Toksnabb service. Skickades 29:e jag hade dem den 2:a i luleå.
Du får välja vilken färgkombination du vill på skider och ögglor.

Maila o begär offert men jag betalade:
$400 shipped complete = 2560 kr ink frakt.

//Rickard

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå

Jag har både skidoo- och yamahafästen som ligger o skräpar, de var väldigt lika vad jag minns. Lite skillnad i höjd.

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Absolut inte mellan hudiskvall och vemdalen, men betydligt billigare o rätt snabbt...och med yamaha fästen
(dock inte så du hinner få dem innan vemdalen :blink: )

Jag beställde från sled-parts.
Toksnabb service. Skickades 29:e jag hade dem den 2:a i luleå.
Du får välja vilken färgkombination du vill på skider och ögglor.

Maila o begär offert men jag betalade:
$400 shipped complete = 2560 kr ink frakt.

//Rickard
Det var ett riktigt bra pris! Är dock lite skeptisk till beställningar från utlandet. Beställer häller från lockners där det kommer att kosta runt 3 300:- med frakt.

Jag har både skidoo- och yamahafästen som ligger o skräpar, de var väldigt lika vad jag minns. Lite skillnad i höjd.
Jag ringde en kille som har en skoterbutik nu och han sa att det fanns en möjlighet till att den där höjdskillnaden kunde göra så att spindlarna slets ut p.g.a. att hela tyngden vilade på bulten istället för gummiunderlaget.

organics

Medlem
10 feb 2010
8
0
1
Gävle/Ljusdal

Köpte mina (med Yamaha fäste) Hos Lingvalls motor i Gävle. Han tog dock hem dem, 5 dagar. Men det går ju alltid att ringa å kolla!

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

När man går in på skoterdelens hemsida och försöker beställa ett par SLP med yamahafästen så står det ingenting om att de inte finns i lager, så om de inte har lagret någon annanstans än Klövsjö så borde man kunna hämta ut ett par? Befinner mig i Vemdalen nu.

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Fick tag i ett par skidor från skoterdelen i klövsjö idag, åkte dit och hörde och då hade de ett par inne. Kruxet var dock att jag inte fick med några gummibelägg, så vi fick ta ett par från polarisfästena istället. Frågan är dock om detta blev optimalt. Det stod i instruktionerna att det skulle ingå ett par gummibelägg. Spindlarna stödjer sig mot gummit nu men det går att vinkla skidorna ganska mycket framåt och bakåt. Tycker ni att jag ska försöka att få tag i ett par som är gjorda för Yamahamodellen eller låta det vara? Funkade helt ok när jag var ute och körde idag. Blev lite väl ostabil skotern, men det är väl vanesak antar jag.

Känner mig lite väl frågesam så jag fortsätter i samma spår: någon som vet hur mycket man kan höja styret utan att behövs byta några kablar/slangar? Funderar på en 3.5" höjare och ett 75mm farbar, det blir cirkus 15cm totalt. Är till en phazer 07 om det inte framgick.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund

Föreslår att du använder gummi från original skidorna passar perfekt

MM700_Lule

Medlem
27 jan 2011
30
0
1

Så gjorde jag, det följde inte med nå gummi så lät bara gamla orginalet jobba vidare. Passade bra vad jag kunde se.

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6

Föreslår att du använder gummi från original skidorna passar perfekt
Så gjorde jag, det följde inte med nå gummi så lät bara gamla orginalet jobba vidare. Passade bra vad jag kunde se.
Vi testade det först, men det kändes som att skidorna blev lite väl stum. Men eftersom det står i instruktionerna att det ska finnas "rubber" med i satsen så borde man inte behöva använda orginalgummit, tycker jag.

Bumpar denna fråga också, onödigt med en ny tråd: Hur mycket man kan höja styret utan att behövs byta några kablar/slangar? Funderar på en 3.5" höjare och ett 75mm farbar, det blir cirkus 15cm totalt. Är till en phazer 07 om det inte framgick.