Förgasar justering - Viper

Ante_J

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Hejsan!
Det är så att jag nu har lessnat på att Vipern bluddrar vid låg och mellanregistret.
Den har gjort det sedan ny men nu ska det bli ändring på det hade jag tänkt.

Alla munstycken är original och skotern är 100% orörd t.o.m orignal remmen hänger med än efter ca 300 underbara mil :)

Men till min fråga hur justerar jag bort detta bludder på ett bra sätt, som jag förstår det skall det gå att få bort med blandskruvarna? Byta munstycken är inte intressant eftersom jag kör oftas vid 0-500meter över havet som den är bestyckad för.

Kan någon ge mig en riktigt utförlig beskrivning på hur jag ska göra, gärna med bilder?

/Andreas

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Bludder

Bluddret kan avhjälpas med Reed Spacers som finns att köpa på KN Racing.se läs mer om det där.:cool:

Ante_J

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Reed Spacers

Jag kan inte tro att det är enda lösning.
Skall tillägga att den bluddrar inte så mycket så att det påverkar körningen, det är minimalt men går det att enkelt få bort så är saken klar annars får det vara :)

Jag tror att bluddret enkelt kan avhjälpas med en lätt justering av t.ex blandskruvarna eller nått.

Fler tips nån?

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
58
Sandviken
Själv så sänkte jag nålarna ett hack,gick sen mycket bättre & drog även lite mindre soppa förstås. ;)

sxViper

Medlem
5 jan 2005
38
0
1
Ludvika
Det är absolut ingen fara att gå ner lite på lågfarts munstyckena. Det har jag gjort på min, kommer inte ihåg hur många steg, har även justerat bränsle/luft skruven och den bluddrar lite fortfarande. Har även minskat huvud munstyckena 4 steg och det funkar utmärkt på 0-500 meters höjd. Nerbestyckningen gjordes vid bromsning hos M-performance så jag vet att bsfc:n ligger på säkra sidan!

sxViper

Medlem
5 jan 2005
38
0
1
Ludvika
jammen600 skrev:
Bluddret kan avhjälpas med Reed Spacers som finns att köpa på KN Racing.se läs mer om det där.:cool:
Dom verkar ju vara till sxr 600 och 700. eller finns det några till viper som jag missat?

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
sxViper skrev:
Dom verkar ju vara till sxr 600 och 700. eller finns det några till viper som jag missat?
Jag tror att det gäller alla 3pipiga 600 och 700 modeller.;)

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
sxViper skrev:
http://www.blocket.se/view/4245304.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det behövs ingen ombestyckning efter vad jag har läst på en mängd internetsidor,
jag tänker i alla fall inte bestycka om den.om inte det har med andra faktorer att göra
som höjdskillnader och så givetvis.:)