Försäkra Yamahan?

jkarlss7

Välkänd medlem
1 jan 2000
179
0
16
Luleå
Ja jag säger då bara det.
Nu tycker jag faktiskt att det är dax för tillverkarna att ta tag i detta nu :mad: Det är för mycket godtycklig prissättning från Försäkringsbolagen men framförallt för mycket smusslande med vikten på maskinerna från tillverkarna. Dax att ryta till från oss tycker jag! :mad:

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Är totalvikten 470kg? Sa det på trygg hansa fick jag ett pris 3400. täcknat å klart...!;) Dom hade inga uppgifter på den.
Vet inte om 470kg stämmer.. tjänstevikten är ju 302kg..... ???? Kan försäkringen vara ogiltig om totalvikten är fel???

Last edited:

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Näh men sidewinder skrev att totalvikten ligger på 470kg och det är tjänstevikt + förare och packning... Så jag vet inte borde ligga på nå sånt??? Nån som vet?

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Yamahamannen skrev:
På min gamla skotern en 700 MM -01 så är totalvikten 445 enligt regbeviset så 470 är nog ganska nära verkligheten.
JO det är ju en uppskattad vikt och det var en brytpunkt runt 470kg då blev försäkringen något billigare och som sagt det är en gissning på vikten men ingen kan ju säga att jag har fel heller så dom måste ju överbevisa mig då först.. och tills dess så är det den vikten som gäller för mig i a f för om skotern vägde 450kg så blev premien ca 1200kr dyrare ...

Och jag flyttade över försäkringen från min gamla skoter som jag också hade försäkrat hos trygghansa p g a att man kan ställa av och på den utifrån hur man använder skotern.(det funkar ännu i a f).

Så kom ihåg att ni måste själva ange vikten på era RS modeller om ni ska försäkra maskinen hos trygghansa annars blir det fel och det är totalvikten som gäller och ca 470kg gissningsvis..