Första 800 e-tec som skurit?

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Har min 800 e-tec just n på verkstad. Det var 12kg komp i en cylinder och 6kg i den andra. Troligast snöskure. nån annan som hört talas om de eller är de ba min förbannade skoter som gjort de?
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
De är altså en -12a, den som skurit? Försa gången ja läser om det, skriv gärna vad dom hittar för fel och vad som byts!:)
 

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Ja det är en freeride 800 12. Jag kör så klart på brp:s egna olja som dom rekomenderar för att det inte ska kunna bli nåt tjaffs med det på garantin:eviltongue:.
 

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Jag har fortfarande inte fått vetat vad som han hänt med min friåkare. Jag har den på motorbolaget och dom har haft den sen V1 på tisdagen och dom har inte blivit klar än med den.. Dom har inte ens öppnat den och kollat vad som har hänt. Dom har bara komptestat den. Jag är lovad att få den på fredag. Motorbolaget har beställt grejor men dom har inte öpnnat upp den än. Konstigt att man beställ grejor innan man ens sett vad som är fel och varför det hänt. Men får bara hoppas vad dom lovat nudå.
 

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Okej. Ja jag vet inte riktigt vad dm beställt. Men en sak är säker jag börjar bli lite otålig på att ha borta skotern i 3veckor nu... Ska till kittelfjäll på torsdag med grabbarna men de är ju bara glömma får fara upp själv på fredag:(. Missa 1 heldag skoterkörning.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Att det ska ta 3 veckor mitt i vinter för att dom ska fixa en garantiåtgärd är helt åt skogen. Och inte öppnat motorn förens efter 3 veckor!?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Kan väl fylla i att han fick ta frugans skoter upp hit nu idag. Kolven dom hade beställt hade visst inte kommit!?
Sen hur man kan beställa delar åt en maskin man inte ens har tagit isär och sett vad felet är/beror på? Jag menar en maskin får ju inte dålig komp utan anledning?
Tycker det rent ut av sagt det är skandal att det ska ta sån tid att felsöka och reparera en maskin!

Vad hade -11 för problem med kolvarna?
 

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Ja jag kan inte skriva nån uppdatering vad som har hänt med min skoter och vad som är felet. För dom har fortfarande inte rört den. Dom har inte tage upp och kollat nåt. Så nu har jag sagt att Jag vill ta skotern därifrån och ta den till Lycksele på autoblå för jag har redan fixat tid där och dom river friåkarn på måndag nästa vecka direkt. Men då anser motorbolaget att jag ska betala för att dom har haft den och ägnat tid åt den och inte fått fulllfölja deras jobb. Så ligger det till med min maskin.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Fan d,är ju absurt hur man kan skita i att kolla vad själva felet är,men best.delar på chans(om dom nu ens best.nåt?)tänk om dom bara bytt kolv,om den nu var trasig,utan att kolla orsaken till haveriet,sen kör du vidare nån km/mil.så far den igen när du är mitt uppe i en skoter semester,med ledigt från jobb,hyrt boende mm.
Säg att du hämtar skotern&dom får väl kontakta brp för att få bet.för det dom påstår sig ha gjort på maskinen,är ju ett klockrent garanti ärende,är ju inte ditt problem att dom inte kan/har tid att fixa skotern åt dig,dom fick ju sin chans&nu när du verkar ha hittat en seriös firma som tar tag i bekymmret direkt så ska dom ju inte kunna hindra dig,sässongen är ju nog kort.
 

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Ja grejjen är ju den att jag har missat 1 helg med hyrt boende och allt redan. Sen har jag inte hunne köra 1 meter under hela januari. Dom skyller på att kolven har inte kommit. Men jag var ful nog och drog i några trådar till någon gammal bekant och han kollade upp om det inte finns kolvar att få tag i hos brp. Men det Visade sig att det fanns 50st kolvar hos brp i finland där alla brp återförsäljare beställer sina delar från. Just nu är jag så uppgiven så jag kan fanimig betala dom och ta skotern därifrån och låta autoblå fixa den. För då vet jag att dom fixar felet så snabbt som möjligt och är ärliga mot mig. För jag vill kör skoter i vinter!!
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Var stenhård,prova maila brp&förklara ditt bekymmer&be dom om råd,ev.ringer dom ju upp dom å förklarar läget lite åt dom.
Förstod nästan att det med den beställda kolven är skitsnack,det som är bra i det hela här,är ju att man får reda på hur dom behandlar(eller rättare sagt,skiter i) kunder.
 

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
Är nästan sugen på att posta denna forumtråd på deras facebook sida så de fattar att de blir konsekvenser om de inte gör sina jobb rätt!!

Hoppas de löser sej!!