Första 800 e-tec som skurit?

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Ja jag kan ju inte säga att dom ljuger om kolven för kan va så att brp missade och skickade ba cylindern. De enda jag kan säga är att jag inte vill ha min maskin där nå mer. Speciellt inte när dom lovar att ringa mig men ringer inte upp. Sen att dom är allmänt otrevlig och nonchalant när jag ringer och frågar hur det går. När jag sen frågar varför dom inte plockat isär maskinen och kollat upp vad som är fel och vart så fick jag som svar att: Du tror att du är den enda här i världen och att det bara är jag som har fel på maskinen m.m. Dom hade så mycke att göra sätta ihop nya maskiner laga andras och sen var min inte köpt där (köpt på kalixmaskiner).. Så nu väljer jag att ta min maskin därifrån för den prioriteras inte och det känns som att dom fullständigt skiter i mig som kund.
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Att det finns så efterblivna återförsäljare! Det är ju så klockorna stannar, kan inte vara intresserade att ha kvar dig som kund eller få sälja nytt...
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Finns återförsäljare som lämnar ut skotern till någon ung som får fara och testa den och se så allt fungerar, sen får man tillbaks den med sprucken ruta (som va splittny) och en spricka i bukplasten...
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
nån gång före 2000 när jag var en litet knyte bara så skulle en jobbarkompis till pappa hämta sin spritt nya yamaha från en åf. När han kört hem den visade odomätaren 21mil. Första han gjorde var att åka till åf som hävdar att skotern var okörd. Efter lite detektivarbete på skotern så visade det sig att den var körd. (han körde nämligen inte skotern mer än på och av vagnen)
Han fick en ny hast-mätare... efter lite gnäll och skäll.

Kan vara myt, men kommer ihåg historierna.
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
även en åf här i jämtland som skulle serva en skoter, ägaren kom och skulle hämta skotern och fick till svar att - "hörru du, den har jag sålt ja..." "-VA!?" -"ja, jag fick så bra betalt så jag sålde den, men du får ett bra pris på en ny!" haha, den e ju härlig
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
även en åf här i jämtland som skulle serva en skoter, ägaren kom och skulle hämta skotern och fick till svar att - "hörru du, den har jag sålt ja..." "-VA!?" -"ja, jag fick så bra betalt så jag sålde den, men du får ett bra pris på en ny!" haha, den e ju härlig[/QUOTE

Hur kunde han sälja skotern då de inte har hans underskrift på ägarpapperet?
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
då han sa att den är "såld" menade han att han hade lovat en att köpa den och skulle göra upp affären med papper osv senare, bara han övertalade den rätte ägaren att gå med på att sälja skotern till han först och köpa en ny istället :) och nej, inte skitsnack, true story tyvärr, bara på tal om oseriösa åf menade jag, tillbaka till ämnet var det
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
även en åf här i jämtland som skulle serva en skoter, ägaren kom och skulle hämta skotern och fick till svar att - "hörru du, den har jag sålt ja..." "-VA!?" -"ja, jag fick så bra betalt så jag sålde den, men du får ett bra pris på en ny!" haha, den e ju härlig
Kaxås??
 

Daspe

Aktiv medlem
28 nov 2010
98
1
6
Lycksele
Ja åter till ämnet. Har pratat nu med motorbolaget 5827kr kostar det mig att hämta ut skotern därifrån och köra den till en annan återförsäljare. Var lite väl saftigt. Men dom menar på att dom hade bara lagt ner runt 4 timmar på maskin men dom hade beställt grejjer för 14tusen och då blire 20% (straffavgift) att skick tebax grejjorna så de skull jag stå för också. Men för övrigt hadd dom tydligen rivt skotern i veckan och sett vad felet var... 1rave port tittade för långt ut och tog i kolven tydligen(höger sida). Det berodde på att cylindern var för tunn... Fattades 1/4 millimeter gods i cylindern och det var tydligen så tajt där redan så då gjorde de att raveport och kolv tog i varandra.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Låt dom fixa skotern,dom verkade ju ha fått bråttomt?kanske läst lite här?nå det är väl garanti,så lika låta dom fixa det,sen om det händer något igen,typ ett garanti ärende,så far till en anna åf.
 

Gillarsnö

Välkänd medlem
27 jan 2010
578
1
16
Hudiksvall
Ja, jag både förstår dig och dom... tror ja...:) låt dom laga klart skotern den här ggn och ta en annan åf direkt nästa ggn!