Sv: F�rsta skotern, dagen, fastk�rning och stopp. Inget br�nsle.
Nej, sista gången tankade jag verkligen fullt innan jag åkte iväg.
Det fick åt väldigt lite innan det hände eftersom jag körde upp ett spår och kikade vart en led gick ner till sjön. Blev ingen kul körning alls. Bara lugnt.
Jag har nu kollat en del och gjorde ett misstag.
Jag skulle tömt tanken utan att röra pickupen. Nu fiskade jag upp den och fick därför inte se hur den låg innan jag tog upp den.
Annars rinner det på bra. Inget fel från tank till pump.
Ska göra rent inuti tanken iallafall. Ska testa om det är en backventil och om den fungerar i pickupen också.
Igår testade jag pumpen och jag är tveksam på om den är okej eller ej.
Den spottar ut en del men jag tycker den verkar svag.
Med slang på in och ut så ligger nivån i slangarna på samma höjd.
Höjer jag in eller ut- slangen så anpassar sig nivån på andra sidan direkt.
Det rinner alltså lätt igenom både framåt och bakåt.
Tänker att när vakuumimpulsen kommer så dras membranet/membranen isär och bränsle kommer in mellan membranen. När sen kompressionsimpulsen kommer så trycks membranen ihop och ska då trycka bränsle i riktning mot förgasarna.
På en del andra maskiner är det bara en läpp på membranet som ligger över hålet där bränslet kommer. När bränslet trycks ut så trycks också läppen över hålet och blir då en backventil. För det finns ju två vägar ut ur pumpen och tanksidan måste pluggas vid varje pump om det ska bli något.
När jag nu kan få bränslet att gå både in och ut så lätt så funderar jag på om det kanske blir så utan impulser.
Har pumpen lös nu så jag ska testa att blåsa i impulsslangen och se om det fortfarande rinner bränsle åt båda håll.
Fint väder idag. Inte ett moln på himlen och bara 2 minus. Blir nog mek idag. Tar isär och ser hur membranen ser ut.
Vet inte annars vad det kan vara. Beställer nog membran, om det finns, även om de är okej. Tycker det är svårt att bedömma skick på membran. De kan se rätt slitna ut eller uttöjda och ändå fungera. Tänker iallafall att de får inte bli för stora/uttöjda. Då blir de nog ivägen för bränslet som ska in.
Tack!