Det har blivit en pöl under motorn. Det kan inte vara så att de är toppen endå och den trycker ut ur överfyllnadsskyddet på expansionskärlet?läcker det in kylarvatten in i cylindern så spolas ju smorseln från oljan bort. Samma problem som vid snöskärning. Ganska lätt och lyfta toppen och kolla, har aldrig mekat i en prox2a men antar att det är o-ringar i toppen, ta upp toppen och byt ut o-ringarna så är du säker på det iaf. Tycker det ska synas annars om det läker så pass mycket, jag menar vars far allt vatten? skulle det läcka ur nån slang eller kylare så skulle det ju synas en pöl underskotern.
är det en pöl så är det nog inte toppen till 99% (1% för att det kan läka där också det vet man ju inte...) men troligtvis så är det nån läcka i något rör. Eventuellt kylare? finns en fiffig mojäng som heter provtryckare som du sätter på locket till expansionskärlet och pumpar in luft ovanför vattnet. Då sätter du tryck på vattnet och då bör det pysa/droppa vatten från vars det läker. Vet dock ej om det vanliga fästet passar till expansionskärl på skotrar men annars går det ju att konstruera ett sådant. Köp en sån så ska du se det blir lätt å hitta igen var det läker!Det har blivit en pöl under motorn. Det kan inte vara så att de är toppen endå och den trycker ut ur överfyllnadsskyddet på expansionskärlet?
Funkar faktiskt förvånansvärt bra, dock så är det inte en permanent lösning bedydligt mycket bättre att hitta problemet och fixa det! =)Kylarcement brukar lösa det mesta =)
HeheheKylarcement... Skulle nån av er vilja köpa en skoter som är lagad med kylarcement?