Tjena,
i påskas så lyckades jag smälta kolvarna på F7an, jag trodde såklart att anledningen var att dom hade gått strax över 900 mil, så nu tog jag tag i det och bytte kolvar och nicasilade även om en cylinder, men nu när jag satte ihop den känns det som att det är samma sak som precis innan den skar. Det känns som det går "tungt" för motorn och när man gasar så blöddrar den bara och ryker, känns även som att den går tungt när man drar igång den, men det kan vara inbillning också bara för att det är så bra komp i den nu med nya kolvar. Vågar inte ha den igång så länge heller med tanke på vad som hände sist det var så..
Men vad tror ni? kan det vara apv motorn som är trasig, som gör att den bara ryker och blöddrar när man trycker på gasen och ska iväg? Eller är det vevlagren som skurit och att det är anledningen till att det går "trögt"? eller kan det vara ågon spridare som tex sitter löst eller så?
Är helt grön innom det här med insprutningsmotorer så behöver alla tips jag kan få!
/Robin
i påskas så lyckades jag smälta kolvarna på F7an, jag trodde såklart att anledningen var att dom hade gått strax över 900 mil, så nu tog jag tag i det och bytte kolvar och nicasilade även om en cylinder, men nu när jag satte ihop den känns det som att det är samma sak som precis innan den skar. Det känns som det går "tungt" för motorn och när man gasar så blöddrar den bara och ryker, känns även som att den går tungt när man drar igång den, men det kan vara inbillning också bara för att det är så bra komp i den nu med nya kolvar. Vågar inte ha den igång så länge heller med tanke på vad som hände sist det var så..
Men vad tror ni? kan det vara apv motorn som är trasig, som gör att den bara ryker och blöddrar när man trycker på gasen och ska iväg? Eller är det vevlagren som skurit och att det är anledningen till att det går "trögt"? eller kan det vara ågon spridare som tex sitter löst eller så?
Är helt grön innom det här med insprutningsmotorer så behöver alla tips jag kan få!
/Robin