Jasså? Vad är skillnaden mot -04 då?Kisse skrev:Min viner inte ett dugg, o inte polarnas heller. En har gnisslat på remmen, men det var bara att ta ut en shimsbricka till sec så blev det tyst. Det är en kanon maskin kan inte ens jämföras med 04án.
Om 05:an Citat: "inte en går att jämföra med -04:an" så antar jag att det är en helt ny maskin att köra?!Kisse skrev:Ja vad ska vi börja, det första är väl att man har Diamond drive istället för kedja drev. Ska enligt tillverkaren ge 5% mer hk på mattan.
Sen har du 4 vändhjul i boggin istället för 2, sen är dynan 4 cm högre.
Sen sitter det fjäderlösa dämpare i framvagnen som kallas FOX Float. Helt Underbara dämpare. Sen är det säkert 100 andra smågrejor som man inte har en aning om.
Jag kan säga att det är en stor skillnad, den största skillnaden är att den inte är lika vinglig som 03-04.Håkan K. skrev:Om 05:an Citat: "inte en går att jämföra med -04:an" så antar jag att det är en helt ny maskin att köra?!
Är alltså floatdämparna så mycket bättre än dom gamla?
Småheter som lite högre dyna och extra vändhjul samt; "100 andra smågrejor som man inte har en aning om" hade jag svårt att tro skulle göra så himmelsvid skillnad?
Men för all del,jag har inte provat nån -05:a. men får jag tillfälle ska jag göra det!
Tack,då köper jag nog hellre till vändhjul än byter skoter. Det MÅSTE bli billigare!Kisse skrev:Jag kan säga att det är en stor skillnad, den största skillnaden är att den inte är lika vinglig som 03-04.
Och det har ju att göra med fler vändhjul. Ganska självklart att den blir stabilare.
Jag tycker absolut att du ska prova, det finns ju att köpa 4 st vändhjul bak till gamla 03-04 o då blir nog skillnaden inte så markant.
Kisse skrev:Min viner inte ett dugg, o inte polarnas heller. En har gnisslat på remmen, men det var bara att ta ut en shimsbricka till sec så blev det tyst. Det är en kanon maskin kan inte ens jämföras med 04án.
Vad kostar en back till en -04:a? 8.000:- ?Kisse skrev:Ja det finns ju el-back för den som vill punga ut 10 000kr, men som sagt jag använder muskel back så länge det är så dyrt. Och det lär inte bli billigare heller, om inte fler vill köpa back. Det såldes 20 st backar till firecaten ifjol.
Jag tycker det är rena nordanvinden på min -04 F6 ext! Så jag är inte alls säker på att det är DD det beror på! Jag har inte hört att nån annan tyckt att 04 an viner,är det bara min?messia skrev:så ni som hade 05r.. det viner inget om drivningen som man läser i alla tester?