Facelisft indy 500

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Hej!
Har hört att det är några som har bytt ut balja och huv mm på en gammal indy 500 -89 tex mot liknade delar från en 97 tex. Som den på nedan lånade bilden.
Någon som gjort detta på detta forum som vet hur mycke jobb det är att få dit grejerna. Och vad man måste byta osv.
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Tror inte någon bytt till denna.
Dock lär det inte vara svårt alls att byta till detta.
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Mellan vilka år såg 500 ut som på bilden ovan? Tänkte på från vilka årsmodeller jag ska söka grejer ifrån.

Blir väll att byta huv, balja, ruta, instrument och dyna. Borde väll vara allt man behöver för en sådan operation.
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Kyten skrev:
Mellan vilka år såg 500 ut som på bilden ovan? Tänkte på från vilka årsmodeller jag ska söka grejer ifrån.

Blir väll att byta huv, balja, ruta, instrument och dyna. Borde väll vara allt man behöver för en sådan operation.
+tank
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Sitter tanken pådessa 500 inbyggd i sadeln? Som på xlt modellerna. Eller är den separat?
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Här är det ju en kille som har gjort detta som jag surrar om. Fast han har gjort ganska så mycke mer förutom huv och balja.

Så här såg den ut före och efter.


 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Hans som har byggt detta bygge är han här på forumet eller inte?

Skulle vara bra att få byta några ord med han.
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Kyten skrev:
Här är det ju en kille som har gjort detta som jag surrar om. Fast han har gjort ganska så mycke mer förutom huv och balja.

Så här såg den ut före och efter.


Det där är ju inte alls samma huv eller balja som du tänker sätta på
 

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Rätta mig om jag har fel om bilden ovan. Killen skriver att han har tagit huv och buk från en XC 700 -01. Men det kan inte stämma väll. Efter lite efterforskning så tror jag att det är från en 99-00 och inte -01. Då är det väll en annan huv än den på detta bygge.