Falska Yamaha Nytro hos Importexperten - VARNING!

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs

Widde

Aktiv medlem
5 dec 2009
64
0
6
Gävle
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

sen måste man få reagera när folk bestämt påstår saker som andra då tar till sig som en sanningen helst när man skriver i egenskap av ADM.
Man kan ju föra fram sin åsikt på olika sätt... En trevlig ton är viktigt för trivseln på forumet.

Kan bara tacka ADM för deras arbete i detta fall, bedragare finns det gott om tyvärr. Jag hade precis beställt min nya Nytro XTX när jag såg denna annons på blocket. Priset kändes för bra för att vara sant även om jag vet att de är billiga i tex USA, när adressen inte stämde och det var förskottsbetalning som gällde började jag iaf ana oråd.

Sätt dit dom!
 
E

eMe181

Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Tackar forumet, min morbror var påväg och tro på det, men då visade jag han denna tråd :D

då fick jag 70 spänn:D

tack ;D
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Hittade detta:
--------------------------------------------------


Adresser och telefonnummer:

Butikssupport, indexering, allmänna frågor eller felrapporter
support@prisjakt.nu
Bannerannonsering på Prisjakt/Minhembio
banner@prisjakt.nu
0431-65 00 01 (Anknytning 3)
Profilering av butik
sales@prisjakt.nu
Press & media, partnerskap och marknadsföringsfrågor
marketing@prisjakt.nu
0431-65 00 01 (Anknytning 5)
Postadress:
Prisjakt Sverige AB
Laxgatan 1
262 32 Ängelholm
Telefon:
0431 - 65 00 01 (växel)
Orgnr:
556665-1799
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Sv: billiga nytros xtx hos importexperten

Måste bara säga att det var ett härligt påstående :) Min hjälmhuva smakar dock inge vidare så hoppas du har rätt :p Vilket jag tror du har.

Har själv upplevt liknande - men då gällde det en laptop av dyr modell.
Tvingades du äta upp en dyr laptopp?? huvva :)
 

raceisreal

Aktiv medlem
20 feb 2011
64
0
6
Gävle, Sweden, Sweden
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

ähh, överspelat. ung och dum vet du, nu är man bara dum :p Och nedstämd sen helgens bravader... damen körde ifrån mig på en phazer rtx, åkte på en nytro xtx vid tillfället och leden var ganska trång och knixig men fler ursäkter har jag inte. Nu funderar jag på att strypa den där jävla phazern så man har någon chans :D
 
E

ejwbegysv

Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Någon som är sugen på att maila och fråga hur det går med leveransen, står fortfarande mitten av FEB på hemsidan..

Ps. Googlar man på "Importexperten" så kommer denna sida upp som nr 1 så förhoppningsvis lyckas han inte lura några i detta ärende!
 
26 sept 2010
24
0
1
Sv: billiga Yamaha nytro xtx hos Importexperten

Sidan finns kvar även nu, Oktober 2011. Möjligen slår jag in öppna dörrar nu, men om du kollar på köpvillkoren ser du ett antal underligheter. Som du kanske redan märkt...

Till ex att transportskador ska anmälas på ett ofullständigt Göteborgsnummer ...
"Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss på kundservice tel 031 - 709 24 xx"

Ångerrätt ska man ju ha också men där dyker det upp en möjlig felskrivning till "kontakta kundtjänst på info@tipsexperten.se med ditt namn, ordernummer och telefonnummer så bokar vi en returfrakt inom 24 timmar" .. Tipsexperten? www.tipsexperten.se finns inte, däremot finns det www.tipsexpert.se. Där slutade jag...

Tack för bra jobb.
 

Tekniknörden1

Semi PRO sledder
7 mar 2011
39
1
0
Kapar tråden lite grann. Har inget att göra med Importexperten.

Vid import av snöskoter utanför eu gränser gäller 10% i tull avgift, plus att man måste betala svensk moms på fordonet.

Men EU har skrivit ett frihandels avtal med Sydkorea. Vilket betyder att det är tullfritt att importera jordbruks varor från Sydkorea.
Så att om man driver ett jordbruk kanske man kan importera en snöskoter därifrån utan att betala tullavgift.

Fast det är 100% säkert att snöskotern kommer att fastna i tullen. För att det är en tolknings fråga.

Momsen kommer man inte undan. Kanske lite grann om man flyttar till Italien eller Frankrike (alperna) som har en moms sats på 20%.
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Finns det inte någon som bor i närheten som kan gå dit och knacka på?

Ställa lite obekväma frågor och sedan redogöra för mötet här inne på denna tråden?