felsökning vid varmnyp

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Går alltid att ta sig hem och hämta skotern sen.

Kan ju känna på stakarna om dom glappar men bästa är ju att dela motorn och ta ut veven helt.

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
motorn ur, inte känt nått glapp i veven. måste ja dela den ändå? rive oljepumpen, inge fel där, förutom plattan som armen sitter i som var lite sne, det gjorde att armen fastnade i ett läge märkte jag, kanske de som orsakade gashänget på ansätten. Ska forska lite mer i det. Ohm mätte statorn och alla värden stämde.

goodyear

Aktiv medlem
1 feb 2009
86
0
6
mora
den ska glappa jätte jätte lite åt sidorna bara å det är jätte lite men ett råd när du har i sär motorn bytt alla laget å sånt som vev lager nål lager allt snålla inte bättre å göra det riktigt annars kan du få samma problem igen inte så kul å hålla på skruva varje dag för man snålar låt det kosta lite nu så kan du åka sen utan att det ska krångla hela tiden å efter som du har kört när motorn har skurit redan å fortsatt köra så har nog vev lagren å nål lagren fått stryk.. kommer ihår när min kisse rasa fast den skar inte kolven gick rent av sönder på riktigt va smul i hella motorn inte kul men allt går i laga å jag byte alla lager å packningar i motorn gick som en dröm efter det

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
stakarna glappar lite åt sidorna de är bara de ja märkt. har inte delat på motorn än. Vart får ja tag på vevlager? hitta inge på rinab eller duells....

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
stakarna ska glappa ganska mkt åt sidorna , känner en som hadde is i oljepumpen på sin f6:a , den var på väg att skär i cyl men veven klarade sig , är inte säkert att veven din har tagit skada , låt en firma som jobbar med sådant kolla upp den , eller om du är oseriös smörjer du den å hoppas på de bästa , hur har de gått med cylindrarna gick dom att rädda ?

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
ja stakarna glappar som du beskriver. men har inte hittat nått glapp i veven. nä cylindrarna går nog inte att rädda, den ena kanske, men byter ändå in bägge på bengans så är ja säker.

Men ja ska dela på motorn i helgen och kolla upp veven närmare. Ska de finnas nått glapp där eller inget alls åt nått håll? minimalt åt sidan? Kan man sätta ihop motorn med packningsklister sen?

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de ska inte vara några glapp , om veven har tagit skada så är det i lagrena , kolla även dom i staken , motorn ska inte ha någon packning utan enbart arctic silicon , torka rent med aceton sätt inte onödigt mkt klister å glöm inte M6 bulten som håller ihop blockhalvorna vid vattenpumpen

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
ok. måste de va arctic silicon? de låter ju som att de är samma sak fast i annan förpackning för att tjäna pengar. ska kolla upp de där till helgen. kommer med en rapport då.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
nä de måste de inte , men den rä bra värmetålig och framförallt svart , orange gegga ser ju illa ut

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
nu har ja vare och kollat lite på skotern idag. Enda glappet jag kan hitta är i nedre nållagrena. alltså till vevstakarna. har en film på hur det ser ut. Måste vänta på att den blir klar på youtube bara. Sen vad tror ni om den här cylindern? en liten repa alldeles under den bakre insugskanalen. känns bara med nageln. (inringad i rött) Dålig bild för ja tog den med mobilen. kanske måste fixa en bättre bild för den va inte bra den där bilden alltså :)

B

Biosteel

kan du förminska bilden till 800*600 när du tankar upp den e ju sjukt jobbigt att titta på den där känns som att försöka hitta i öknen med en karta av sandpapper.

B

Biosteel

iof så ser man ju ingenting på bilden men jag kollade på filmen och hade samma fenomen med min motor så . men e ju aldrig fel att kolla upp .