fin och bra första skoter.

perraost

Medlem
22 nov 2005
6
0
1
Hej!

har ni nå bra förslag på nån bra första skoter som går bra i både lössnö och på led?

Pris: 15000-20000

Säg inte Phazer eller exciter, för nån sån ska jag inte ha!

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
xcr!

köp en xcr 440 är en mkt bra första skoter väldigt lätta att meka i om någonting pajar och den går bra på led och bra i även i pudret, så en xcr 440 rekomenderar jag.

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
För upp till 15 000 så kan du gott satsa på en vätskekyld Lynx GLS eller Indy 500. Har själv haft en 3600 GLS som enligt mig är det bästa i upp till 15 000 kr - klassen tillsammans med Polaris Indy 500.

Både Indy och GLS går fint efter led, fungerar och håller hyffsat till hopp och lek, har helt okej dämpning sett till åldern. Välskötta Indy 500 respektive GLS är driftsäkra och båda är som det mesta gammalt lättskruvade då reparationer behövs göras.

GLS:n har den fördelen att den tar sig förbannat bra i snö och knäcker Indyn där utan problem. Däremot är Indyn mycket lättare och skeppslaster snyggare. Fast Indyn kräver över en decimeters styrhöjning, och när man ändå håller på är det lika att kasta styret långt åt sjön. Enligt mig skotervärldens absolut sämsta styren.

Jag hade valt mellan dessa två modeller, för köper du lite billigare har du en slant över till kostnader som KOMMER att komma på så pass gamla maskiner.

perraost

Medlem
22 nov 2005
6
0
1
jao jao, har kollat en hel del på indy 500 bl a.
men även på Lynx Rave 643, har du något att anmärka på den skotern?

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jag har fått för mig att arctic's gammla motorer har lätt för sig att säcka ihop.
är det fel information eller?

perraost

Medlem
22 nov 2005
6
0
1
Silly Bear: jao jao, har blivit riktigt sugen på en 94as Zr

Quethec: tåls att kollas upp

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
nä de va bara en kompis som sa de och sen har jag sett på ganska många annonser om de inte har bytt motor e den nyrenoverad

E

Ej medlem/Inloggad

perraost skrev:
Hej!

har ni nå bra förslag på nån bra första skoter som går bra i både lössnö och på led?

Pris: 15000-20000

Säg inte Phazer eller exciter, för nån sån ska jag inte ha!

ja tycker ändå att du borde köpa en exciter2 för då får du mkt skoter för pengarna=P