finns det nå snö nånstans??

mxzX800Rev

Medlem
17 sept 2004
22
0
1
Bispgården
Det kliar i gas tummen nu men det verkar inte som om det ska bli nå skoter före här.
Så jag undrar bara om det finns nån som vet om det går att åka på preppad led nånstans NU!
Jag bor i östra jämtland och här är det bara några cm med snö.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Neeeejjjjj!!!!

Det är nått som är riktigt fel....här i Luleå så spöregnar det!!!
 

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
huvva

Jo...blåsten har tagit det mesta här i Luleå. Suck, plötsligt är vi tillbaka på ruta 1 :-( Det är som att så fort det kommer ett moln med möjlig nederbörd så hoppar termometern upp över 0 strecket. Det spelar ju ingen roll om det är -20 långa perioder om det alldrig kan falla nederbörd utan att det är vatten som kommer...
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
det är inte en snöflinga kvar här i umeå. jag håller på att bryta ihop. snart måste man väl gå till psykdoktorn.. ;P hehe..

men i hemavan tärnaby har 70cm. så där lär väl lederna vara preppade för skoteråkning. ska dit över nyårshelgen å bränna en massa.. ;)
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
messia skrev:
det är inte en snöflinga kvar här i umeå. jag håller på att bryta ihop. snart måste man väl gå till psykdoktorn.. ;P hehe..

men i hemavan tärnaby har 70cm. så där lär väl lederna vara preppade för skoteråkning. ska dit över nyårshelgen å bränna en massa.. ;)
Men *här* i umeå har vi snö, inte så mycket, men lita i allafall.

I Gräsmyr är det bättre, men inte bra, snön kommer nog snart skall du se.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Här!!

Här (I Edsåsdalen/Åre) har det varit skapligt att åka i ca 1 månad, kom ett monstersnöfall så att man var ute och paddlade i en halvmeter puder bitvis, nu har det ju såklart blivit varmare men jag och lillbrorsan var ute med pistmaskin igår och i förrgår så det är skapligt fortfarande högre upp på fjällen
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
DIRAVI skrev:
Men *här* i umeå har vi snö, inte så mycket, men lita i allafall.

I Gräsmyr är det bättre, men inte bra, snön kommer nog snart skall du se.
ja den lilla snö som finns kvar här i umeå får man ut ur min frys om man frostar av den.. :p
 

SdiX

Ny medlem
14 dec 2004
4
0
1
Hade snö, körde 15 mil under förra helgen, fick lite smak, sen blev det slask..