håxås skrev:
sist jag provade lyckan på strippen var i snöcupen i östersund 96 med en polaris indy lite slutade 3a men var snabbast i klassen vad gäller toppfart och håll i er nu hela 98 knyck fick man upp pärlan i
borde gå några knyck fortare me 800an
Jo då nog tror jag du får mer fart i din 800:a.
Mig har det inte gått så bra för, beror på att jag är nybörjare och har gjort ett stort fel när jag skulle ställa upp i dala-järna nu i somras.
Vi hade ställt iordnig maskinen och jag hade provkört på en start matta och tyckte den kändes pigg med bra ax, dock reste den 2-3 deci.
När vi kommer till dala-järna och har slagit upp depå tältet så skulle jag göra en sista prov repa på deras träningsbana med full lång startmatta.
Så jag ställde upp mig på startmattan och klippte av gasen, i och med det så voltar skotern 180 grader uppoch ner med mig.
Så det blev ingen tävling, jag fick fara på mora lasarett för att kolla så jag inte hade några allvarliga skador.
jag hade tur den här gången, fick en smäll åt revbenen och svanskotan och det kan dom inte göra nåt åt.
Skotern for ju illa också, styret fick sig en törn så det gick av på flera ställen + bågen som styret är fäst vid.
Sen hade oljeburken spruckit också.
Men det här blev ju en lärdom att man ska dra ihop boggien ordentligt , största felet var väl att glidklackarna längst bak i boggien var bort tagen.
Nu mår jag bra och tänker inte tävla förrän i vintern, skotern är i molekyler för vi går igenom den ordentligt.
Så var rädd om dig och dra ihop boggien ordentligt dock efter svemos regler förstås som jag hoppas att du lär dig bra.
lycka till!