FireCat ( 2004 ) Höja dynan... ?

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Sv: Klymaxx Seat Wedge

Tack, ser ju bra ut. men finns det någon länkad sida där dom finns att köpa?

MVH
:)
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Sv: Klymaxx Seat Wedge

Tack, ser ju bra ut. men finns det någon länkad sida där dom finns att köpa?

MVH
:)
Någon som vet om man skulle kunna sätta dit en sno pro dyna från en -04 och uppåt?? (med viss mod.) om den är högre?
Tacksam för svar
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
jag trro nog att du måste köpa en snopro tank till dynan ifall du ska byta... (tror jag) men det skulle bli riktigt nice

lägg gärna upp lite pics när du är färdig med höjningen

Lycka till!
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
jag trro nog att du måste köpa en snopro tank till dynan ifall du ska byta... (tror jag) men det skulle bli riktigt nice

lägg gärna upp lite pics när du är färdig med höjningen

Lycka till!
hm, men snopro tanken är ju mycket minde än firecat tanken, och jag vill ju kunna köra ett par mil innan ja måste tanka. Det bästa skulle vara om man kunde sätta dit dynan direkt mot firecat tanken men problemet blir nog att passformen kommer att vara ojämn vid tanken.. :(
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
det är ju klart men du kanske kan svetsa en egen tank isåfall eller att någon annan gör det åt dig.. kanske blir billigare också + att du kanske kan klämma i några extra liter!
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Ja kanske ska sälja min dyna.
Den är röd/svart.

När ni snackar sno pro menar ni 440 modellen då eller.
Med sno pro menas väl utrusningspaket eller?
Jag har då en F6 sno pro.
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Ja kanske ska sälja min dyna.
Den är röd/svart.

När ni snackar sno pro menar ni 440 modellen då eller.
Med sno pro menas väl utrusningspaket eller?
Jag har då en F6 sno pro.
vi tänkte på en arctic cat snopro 440 från -04 till -06.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
hm, men snopro tanken är ju mycket minde än firecat tanken, och jag vill ju kunna köra ett par mil innan ja måste tanka. Det bästa skulle vara om man kunde sätta dit dynan direkt mot firecat tanken men problemet blir nog att passformen kommer att vara ojämn vid tanken.. :(

Det är ju så att snopro tanken är som mkt mer avlång än en Fkisses.och därför kommer de bli mkt mellanrum som du måste få igen så inte dyna lr fästen går av då brytningen blir ganske stor. men nog klarar man sig lätt på 20l:p