formula 500 -98 eller mxz 500 -98?!

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

vilken skoter är bäst!?
funderar på att köpa nån av dom:)
tacksam för svar!

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
ja du.. svårt att säga vilken som är bäst.. vad ska du använda skotern till? Formula är ju lite mer inriktad för ledkörning och lugnare körning, sämre dämpare mm.. MXZ:an är ju gjort för lek och ledtuktning.. men går säkert inte lika bekvämt efter leden vid lugn körning.. i slutändan tror jag det inte skiljer sig så mkt och hade jag valt mellan dom 2 hade pris/skick fått avgöra valet

S

SnöHovo

...

skulle nog ha tagit mxz:an sama sak som formula men med bättre dämpare och kanske lite snyggare....men mxz:an är ju förståss dyrare så om du skall inte hoppa megahopp och busköra kan du nog bra ta formulan :D

Invader

Medlem
30 jul 2004
26
0
1
Brukar det inte vara elstart och grejer på formulan?

Tänkte bara eftersom nästan alla man ser på Blocket brukar ha det.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
:) Hej !

Som sagt var så måste du nog fråga dig själv till vad skoterna skall användas till !!

MEN i just detta fall så är skillnaden mellan dessa båda maskiner ytterst liten !!

Är du lång ?

( Tänk då på att MX-Z har en lägre och plattare dyna vilket inte passar långa förare !! )

Det är ju tom så att båda dessa maskiner har samma boggie då MX-Z 500 inte har ACM i boggien !!

Däremot så tror jag att MX-Z har GAS dämpare runt om !!

Sedan har jag för mig att motorn i MX-Z sitter ca 2 cm lägre i baljan för att få lägre tyngdpunkt !!

Men Men smaken är som baken delad !!

JAG å min sida är svag för de HEL RÖDA Ski-Doo maskinerna !! ;) ;)

E

Ej medlem/Inloggad

jag köpte en mxz 500 i vintras å jag är jäkligt nöjd med den!...funkar mkt bra att leka med samtidigt som det går att tukta riktigt bra!....köp mxz:an!...:D

E

Ej medlem/Inloggad

ojjj jag menar att man också samtidigt kan ligga och köra lungt efter en led och den går mjukt och fint ändå!