Forum nere ofta?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Får ni andra också "database error" eller nåt liknande då man inte kommer in?...och jämfört med förra vintern så är det väldigt ofta detta händer nu

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Hur gör ni när ni ska in på Forumet? går ni först till Snowmobile sen in på forumet? då verkar det strula ofta för mig man kommer inte in på snowmobile hemsida men går jag dierkt till forumet från Google funkar det alltid.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
uppmärksammat är det säkert , men vore roligt om man fick nått svar från en moderator eller chefen själv kanske om vad som försigår ?

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
satt precis och läste denna tråd, och vad händer då? jo sidan ligger nere.. nä skärpning på detta nu! har förståelse att det kan vara struligt när allt är nytt osv, men såhär mycket? nejnej...

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Hmm tror bestämt att någon i det förra teamet planterade en bugg nånstans i systemet. Fast säker kan man ju inte vara. Hursomhelst så tvivlar jag verkligen på att red prioriterar forumet.

Ett forum, eller vilket socialt nätverk som helst har en enda idé, att sprida tankar. För det man sätter på pränt är ju just det, tankar. Facebook har som enda idé att sprida tankar mellan människor och de tjänar pengar på att sätta företag mellan människor. Jag har fått intrycket av att nya redax och den nya ägaren för den delen är väldigt "handfasta" i sin yrkesutövning och därmed inte inser potentialen, eller har tid att kapitalisera på dessa mjuka värden. Därför blir nog forumfrågan väldigt nedprioriterad.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Om man jämför detta forum (som det var tidigare) och den nya ägarens forum så är ju detta mycket mycket trevligare och proffsigare, får man känslan av. För att tala om utseende så är detta forum mycket bättre upplagt med kategorier osv. Sen har nivån legat precis där den ska ang. skitsnacka och moderatorrensningar. Det "andra" forumet som jag inte varit aktiv på på väldigt länge (är bara in nån enstaka gång) där är/var det mycket skitsnack som förstörde vissa trådar plus att det där med kategorier i forumet knappt finns. Lite gott o blandat kan man hitta i varje kategori där. Vissa märken är man helt ointresserad av att läsa om, så är det bara, därför att det helt perfekt enligt mig att ha 5 märkes kategorier som här.

Till den stora frågan, eftersom det andra nu är ägare av detta...kommer detta bli som det andra?? Hoppas jag inte!!

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Forumet är nere alldeles för ofta nu, börjar bli riktigt less. Hoppas att ni hittar en lösning så fort som möjligt innan ni börjar tappa läsare!

Admin1

Snowmobile forumadmin
Administrator
Team Snowmobile
20 maj 2011
13
0
0
Problemet är uppmärksammat sedan en tid och vi jobbar givetvis på att finna en bra lösning. Felsökning samt motåtgärder för att minimera nertid är utfört, och tekniker hos vår serverleverantör har ärendet under bevakning. Kommentera gärna i denna tråd efter/om sidan legat nere, samt tidpunkt och eventuell felkod.