Fotstegsförstärkare

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Blir det livat om man har fotstegsförstärkare nitade över chassinummret och blir stoppad av skoter polis?

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Du får inte ens ha reg plåten på band tunneln! Den ska vara på framvagn och väl synligt uppifrån.

Mvh//Jonas

zl_600_efi

Välkänd medlem
24 sept 2006
136
0
6
Uppsala
Ja tror inte dem kollar upp de, ja blev stoppad förut åå då hadde ja en skoter som inte ens va på ställd åå dem kolla inte ens upp skotern på regnummret åå sen fråga dem om ja hadde kortet me mig åå då skulle ja ta fram de åå då sa dem att dem såg de fast de låg i plånboken och ja hadde inte ens öppnat den, så nej ja tror inte att dem bryr sig, men man vet ju aldrig men isåfall får väll dem se till å få bort förstärkaren då så dem kan se.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Du kan ju skära ut för chassinumret så slipper du fundera....

Jag kollar alltid upp vem som äger en skoter om jag stoppar den. Jag brukar även kolla chassinr..

/Polis norrbotten

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Du kan ju skära ut för chassinumret så slipper du fundera....

Jag kollar alltid upp vem som äger en skoter om jag stoppar den. Jag brukar även kolla chassinr..

/Polis norrbotten

En fråga får inte nummerplåten/lappen (är ju ett klistermärke) sitta på bandtunneln på sidan?

På min skoter så är det bytt ruta till en svart/väldigt mörktonad cobraruta och gamla regnummret sitter ju på insidan nedanför framför styret på plasten där. (var så när jag köpte den) Får man då sätta det som på äldre skotrar man sett på tunneln eller vad är det som gäller?
Nästan så jag anar svaren haglar att man ska klistra det utanpå rutan, men fyfasen vad det skulle sabba "estetiken" på skotern.

/En skötsam grabb som hatar klistermärken.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
tror inte du skulle få några böter bara sådär utan en varning innan. Men den skall sitta snett fram på huven så den syns väl framifrån. samt från luften (har jag för mig) Stod något sådant i teoriboken

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Nja vad kan jag säga, du sa det själv.

Klistra ovanpå huven/rutan. Träffar du på skoterpatrull så blir du garanterat rapporterad, den ska vara "VÄL SYNLIG". Men sannolikheten är väl inte så stor att du ramlar över någon patrull så det är litegrann upp till dig själv.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Nja vad kan jag säga, du sa det själv.

Klistra ovanpå huven/rutan. Träffar du på skoterpatrull så blir du garanterat rapporterad, den ska vara "VÄL SYNLIG". Men sannolikheten är väl inte så stor att du ramlar över någon patrull så det är litegrann upp till dig själv.

Här omkring i Gästrikland så är väl chansen liten och buskör kan jag ju inte säga att jag gör, om man inte räknar att vädra ur den när man är ute på nån folktom sjö till det =)
Åker man till fjälls så kanske det är bäst att sätta dit orginalrutan som man även har.