Fråga vid telefonsamtal?

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Man kan väl fortfarande vara beredd på att betala det utsatta priset fast att det finns prutmån? Skotern eller vad det nu är kan ju vara i kanonskick.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
Det är inte det som är poängen klarar man av att annonsera på internet klarar man av att svara på email

Det mesta jag köpt på internet skotrar bilar etc har jag mailat på först
kan även jag tilläga att de brukar vara så att man vill ha fler bilder mm på nåt man är intresserad av för ofta kan de vara nån skitbild som man inte ser ett dugg i vilket skick skotern är då kan de ju vara bra om dom har mail.

men ja giller inte sånna som skickar i väg mail om byten med min rostiga fård eskort eller nåt likande

bäst är i allafall å ringa bilda sig en liten uppfattning om hur seriös han som säljer den verkar vara.

de ja som köpare kan bli irriterad över är sånna som inte säger sanningen på en gång om de är tex om man frågar vilket skick mattan är så får man som svar:den är i fint skick å allakammar kvar vad ja vet. så kommer man fram å kikar så är de många kammar som är av finns hur mycke som helst av dumma saker som många säljare försöker å dölja.

tycker i allafall de är bäst om man som säljare säger dom fel som är eller har varit ja köper hellre en sån skoter som ja känner att säljaren pratar sanning å säger dom fel som är en att nån säger att den är i hur fint skick som hellst å man kollar så är de nå rat.

vad de gäller prutning så ska de ske på plats eller så om man kollat på skoter men hans kompis eller nåt liknande så kan man ju ringa upp å ta de då i sånt fall över telefonen undantag om man åker 20 mil enkel resa eller nåt liknande. men då ska inte de vara de första man frågar utan de tar man som en sista fråga i sånt fall lite snyggt.

blev väldigt långt men men

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
36
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Är man verkligen intresserad så lär man ju inte dra sig för att ringa.
Håller med...är man riktigt sugen och vill hinna först så ringer man. Men står man och velar så kan mail vara bra ibland också. Men vill man fråga många och specifika frågor så är det lättare på mail för då kommer man ihåg allt.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
36
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
sista pris på din skoter? ;) :eek::rock:

Säger som Robin:
Otroligt irriterande när intresserade köpare hör av sig med frågorna typ:
-"Finns skotern kvar?"
-"Jo"
-"Vad är sista priset?" (notera att det inte snackats något om skotern innan priset börjar disskuteras)
-"Det som står i annonsen är det jag vill ha."

Därefter den irriterande meningen:

-"Ja men jag har bara X antal kr så mer än si och så bjuder jag inte"

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
egentligen vet man ju inte sista priset på skotern då det oftast är någon annan som kommer att sälja den för sista gången :beer:

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
Många gånger (flesta fallen) så sätter folk ut med lite högre pris så det finns plats för prutmån

Jag har en båt till salu på blocket där den e satt till höstpris&det står INGET PRUT

Folk prutar ändå ;)

Sånt man får stå ut med när man säljer saker via blocket

Men det värsta hände för 2 veckor sedan......en kille som bokat min båt&tittat på den kom med släp&postväxel på 50loppor......dealen var klar&fanskapet försöker pruta

Det om något e fult

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Fenomenet Sista priset:
Exempel från Blocket.
1. Igår kom det ut en SnoPro 440 -04 på blocket för 25 000:-.
Maskinen såg bra ut. Spricka i toppen.
Vad är sista priset på en sån. Kan man pruta 3000 kronor för att man kommer från Östersund eller från Umeå ?

Jag ställer mig frågan. Vad är detta för en säljare ?
En som medvetet vill lura någon ? eller
En som ska köpa en bil ex.vis och saknar just 25 000 kronor och bedömer att han snabbt som ögat får sälja maskinen till rätt bra pris.

2. Han som säljer en SnoPro -04 för 50 000 kronor på blocket.
Nyskick med mycket tillbehör.

Vad är han för säljare.
En som medvetet vill lura någon på pengar ? eller
En som har lagt ner massor med pengar på sin maskin och skött om den som ett spädbarn, nu vill han byta till någonting värre.

Har han prutmån på 5000, vid telefonkontakt eller via mail.
Hur många ringer? För att det finns många som mailar det är jag helt övertygad om.
Har han prutmån om det finns två repor i lacken på ytterligare 3000.

Sätt dig in i deras sits.
Vill du pruta per telefon då du har en -04 för 25 000 och vill sälja med mycket snabb affär.
Vill du pruta per telefon eller mail på din -04 i nyskick som du skött som ett spädbarn och lagt ner över 25 000 i tillbehör.

Jag hittade bara dessa två annonsörer med lika maskiner och ber samtidigt om ursäkt. Om det medför besvär att jag använde era annonser för att synliggöra ett fenomen som finns i dagens internet samhäller.

Prutarna som har blocket som lekplats..
Dessutom handlar dom YTTERST SÄLLAN. Då man generellt som prutare via telefon och framför allt via mail. Saknar pengar att handla för.
Man vill bara kolla om det går att pruta.
Det är lite av en sport att kunna pruta så mycket som möjligt.