Vilka i sverige sköter detta hur organiserar dom sig ifråga om tävlings dommare ledare flaggvakter banornas krav mm mm mm mmForumchefen skrev:Nu kan ni ställa frågor direkt till den svenska WSA organisationen!
För att hålla en seriös debatt så önskar vi att det finns ett namn till varje inlägg.Ej medlem/Inloggad skrev:Vilka i sverige sköter detta hur organiserar dom sig ifråga om tävlings dommare ledare flaggvakter banornas krav mm mm mm mm
Helt rätt! Vi ska kolla lite närmare på biljettpaketen och hotelldelen för publiken. Det var en lysande idé. Vi har nu satt en som kollar upp tänkbara lösningar runt publikpaket. Tack!Brannmark skrev:Tror detta kan bli mycket bra serie. En klar fördel är ju att det kommer att vara samma arrangör för hela serien.
Sen kanske WSA förstår att det är publiken som egentligen är det viktigaste att få med sig. För dagens tävlingar suger stenhårt för publiken. Har länge sagt om tex ett företag/klubb arrangerar alla tävlingar så kan detta företag/klubb vara villig att satsa på tex mobila läktare för publik. På dessa läktare kan man montera infra värme för det blir kallt att stå en hel dag och se på skoter.... Särskilt när tempen faller neråt -20.... Spelar ingen roll hur man klär sig, man fryser ändå...
Sen att ni kanske sätter ihop ett biljett paket, dvs att man kan köpa inträdde till alla tävlingar vid ett tillfälle och få lite rabatt. Kanske till och med höra sig för med hotell på orterna ni ska besöka för att fixa paket pris för publiken som kanske vill stanna kvar på orten...
En klar fördel för förare och team är ju om det alltid är samma regler som rör allt i kring tävlingar. Dvs allt från anmälan till pris utdelning.
För utan publik så finns det ju inget intresse för sponsorer i någon större skala. Sponsra ett team för att visa de andra tävlande är ju ingen höjdare.
Hoppas ni på WSA sverige inser att publiken är det viktigaste. Löser ni problemet med publiken så kommer förare osv att ansluta sig. För man anpassar sig efter det marknaden vill ha....
Vet inte om jag är helt ute och cyklar men detta är några förslag på vad ni kan tänka över...
Mvh
Anders Brännmark
I år så har vi valt en "snäll" linje, baserat på att vi svenskar inte är van vid divisionstänkandet. Därför så får föraren själv välja division. Men är det så att en förare är för överlägsen i sin division kan den föraren ombedas hoppa upp till en högre division. Däremot så kan man som förare inte kliva ned i divisionerna, så det gäller att placera sig rätt från början.Har man inte kört snocross så bör man välja en klass i Sport divisionen. Att köra Pro kräver mycket av föraren.Ej medlem/Inloggad skrev:Det finns ganska många som är lite nyfikna på klasserna. Är det bara att anmäla sig till Pro om man vill eller måste jag kvala? dom andra sport, semi-pro? Jag har inte tävlat i skotercross förut.
Jag är lite nyfiken på banorna, kommer det bli "riktiga" banor eller blir det a la sverige med is och inga hopp? Vem designar banorna? Det är väl ingen lokal förmåga eller? Tror dom flesta förare hoppas på WSA stuk på banorna! Då kommer publiken!
Allt jag läst om WSA sverige låter helt fantastiskt! (förutom att man inte får köra med dubb) Tror det kommer att bli ett stort steg för skotercross i sverige!!
Mvh Christer de Wall
Man måste vara WSA medlem, antingen som tävlande medlem eller som weekend medlem. Vi kommer att använda oss av webben en stor del. Viss information kommer dock att gå den vanliga klassiska vägen, med snigelpost alltså. Nu idag så har det gått ett utskick till 579 förare i Sverige.Andreas Bergman skrev:Jag undrar om man måste vara WSA medlem för att tävla eller kommer det att komma ut inbjudningar som vanligt ???
Helt rätt. Sen har ju själva tävlingsmomentet tappat stinget lite tycker jag. Det är väldigt få race som har varit täta nog för att vara spännande att se på. Trista banor, och för långa heat. Förarna ligger och håller igen för att orka hela heatet. Det är ju därför stadioncrossen ökat i popularitet bland publiken. Sen spelar det mindre roll om både förbund, förare och arrangörer är nöjda med upplägget. Utan publik blir det ändå inga race, åtminstone inte på lite längre sikt.Brannmark skrev:Sen kanske WSA förstår att det är publiken som egentligen är det viktigaste att få med sig. För dagens tävlingar suger stenhårt för publiken. Har länge sagt om tex ett företag/klubb arrangerar alla tävlingar så kan detta företag/klubb vara villig att satsa på tex mobila läktare för publik. På dessa läktare kan man montera infra värme för det blir kallt att stå en hel dag och se på skoter.... Särskilt när tempen faller neråt -20.... Spelar ingen roll hur man klär sig, man fryser ändå...
Självklart är det mer än ok att köra alla tävlingar. Ju fler tävlingar du kör destå bättre förare blir man, vilket alla tjänar på, eller....Ej medlem/Inloggad skrev:Kommer det att vara OK att tävla i både WSA's serie och "vanliga" tävlingar? Eller måste man välja organisation?
Om man inte tävlat i cross förut men tänkt börja i vinter och har en Sno Pro 440 '04, vilken klass är då lämplig att börja i? Är det tillåtet att frivilligt "byta upp" sig i klassystemet under säsongen? Kommer den vanliga licensen att gälla i WSA serien?
Många frågor men hoppas även på många svar...
/Roger Karlsson