Tackar!Japp samma boggie och desvärre samma matta. Men jag kan rekommendera en 38mm då blir det betydligt bättre framkomlighet i lössnö.
8kuggars drivhjul och ta bort dubbskyddet annars e 38 maxTackar!
Vet ni om det går att få dit en 44:a utan att modifiera nåt?
:beer:
Dom är 358 långaHur tycker ni som äger "MM" att dom går i lössnö? Är det mer en hybrid är en "Mountain Max"?
Är det något att köpa om man vill ta sig fram bra ospårat men ändå hyffsat på led?
Blir det en MM så blir det en -01a eller en -02a
Edit:
Är dom bara 345 lång??
Grån årsmodell -01 så är de 144" långa, dvs inte 358 som de var -00.Dom är 358 långa
Om man flyttar bak boggien 3.5cm samt höjer den bak någon cm så får man dit en 365as matta utan att ha mattsträckarna längst ut och skotern ser inte ut som att det redan sitter någon på den då den står stilla om du förstår vad jag menar
Det var då inte min.. Står 141" på förlängningen! :hmmmm:Grån årsmodell -01 så är de 144" långa, dvs inte 358 som de var -00.
//Rob
Intressant. Kör du med den setupen? Och den funkar bra?Bestyckning kan man utan problem köra med 142,5 på variatorsidan och 141,3 på övriga två. 40 lågfartsmunstycke. Nålen upp ett snäpp och bränsleskruven ut 1 varv. Svarar GRYMT mycket bättre på gasen och får en fin brunfärg.
Jag körde med den setupen i 2 år. Med temperaturer allt från 0 till -27 när vi startade på morgonen som värst. Funkade kanon! Dessutom gick bränsleförbrukningen ned från original med mer än 1 l/mil, vilket gjorde den fin fin för långturer. Åkte som längst 22 mil på en tank (gps). Men då pratar vi dammtorrt i tanken. Trodde jag skulle behöva bli bogserad men skotern stannade självmant på släpvagnen precis när vi lastat klart. =)Intressant. Kör du med den setupen? Och den funkar bra?
Du har blandat ihop med Vipern som jag har för mig är 144"..? eller?Grån årsmodell -01 så är de 144" långa, dvs inte 358 som de var -00.
//Rob
Då är det från -02 det är 144" isf. Vet att Yamma till slut bytte ut mot en mer "normal" längd. Själv förlängde jag min till 144" för att kunna välja vettiga mattor. Nåja. Såld numera så om nått år när barnen blivit lite större så ska det skaffas maskin igen. =)Du har blandat ihop med Vipern som jag har för mig är 144"..? eller?
Blev rätt förvirrad nu.
Men min 2001 är 141"
Med 3k i budget så skulle jag köpt quickrods för 1k, ny helix och nya variatorfjädrar och avstämda vikter samt en korrekt bestyckning (original är dyngfet! 142,5 på variatorsidan och 141,3 på övriga samt 40 lågfart, nål 1 snäpp högre och bränsleskruv 1 varv ut ger kanonsetup) för 1,5k samt lagt sista femhundringen på att låta en sadelmakare höja upp dynan med 10 cm.Okej, hjälp mig att planera/fantisera om mods på min MM700. Maskinen är helt standard, förutom Engans-dämpare runtom samt reedspacers.
Vad föreslår ni att jag satsar på om jag har budget:
* 3000 kr?
* 6000 kr?
* 9000 kr?
(Den som tycker att detta är lite budget för skoter; skaffa två barn, hus, veteranbil, pendlarbil, motorbåt, studielån OCH jobba deltid så får ni se...)