frågor ang. motor byte, pris mm.

oGy

Välkänd medlem
23 aug 2009
186
0
6
Östersund
Är de krångligt att byta till större tank?
Är de ngn som vet om ngn på forumet som bytt motor till f6/f7 i en 05as 440?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
man måste kapa lite i dynan för att byta till en trailtank ,
f6/f7 tanken passar inte alls , ser helt annorlunda ut , på dom sitter hela tanken in mot motorrummet och den går även ner som fotholkar
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
att bultarna sitter löst är tyvär inget ovanligt på någon av F/sno pro modellerna, nästan alla jag vart å känt på så har skruvarna rallat upp sig.

Polarn tappade hela sin främre sving förra vintern på sin 05as sno pro, detta slutade med hål i mattan samt rejält krokig dämpare, detta hände PGA upprallade skruvar i svingen. Hade exakt samma problem med min F7 boggie som jag hade i SRX. Drog dock om gängen till något större och drog dit med loctite då satt skruvarna rejält.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
att bultarna sitter löst är tyvär inget ovanligt på någon av F/sno pro modellerna, nästan alla jag vart å känt på så har skruvarna rallat upp sig.

Polarn tappade hela sin främre sving förra vintern på sin 05as sno pro, detta slutade med hål i mattan samt rejält krokig dämpare, detta hände PGA upprallade skruvar i svingen. Hade exakt samma problem med min F7 boggie som jag hade i SRX. Drog dock om gängen till något större och drog dit med loctite då satt skruvarna rejält.
Loctite till alla skruvförband i boggie är ett obligatorium.
Even a fool would know.
 

oGy

Välkänd medlem
23 aug 2009
186
0
6
Östersund
Ska se över maskin lite mer noggrant framöver då de har lugna ner sig med jobb och renovering hemma på kvällarna:D
Får Skruva bort alla muttrar mm och loctitea dom
 

oGy

Välkänd medlem
23 aug 2009
186
0
6
Östersund
När jag får tag i en motor så tänkte jag fixa lite i motorn på den.
Verkar vara mkt snack om tändkilar, vad är de?
Bör jag skaffa en boondocker box?
Vad bör jag göra för saker tycker ni?
Vill ju helst köra med f7 motor men de berkar ju inte som de kommer ut några, annars blir de ju som sagt f6an då.
Tänkte åka standard förmodligen i vinter, Motorn lär ju dock säljas utan pipa så jag lär ju skaffa ett trimrör och grenrör. Vad tycker ni jag ska ha för rör?
Fram över så tänkte jag göra en lättare portning och kanske ngt mer.
Vill ha en motor som går bra men ändå driftsäker och så vill ja inte hålla på å mictra allt för mkt.

Kan ngn ge mig ett bra recept på en stabil motor med lite klös?
vill veta exakt vad som måste göras men tänk på att jag förmodligen kommer åka orginal med pipa först bara. fast då kanske jag måste ha boondockern direkt också?